Reklama

Koniec nenávistných videí a pornografie v online službách

Zdroj | Pixabay
Imrich Maťo
Zdroj | Pixabay
Zdroj | Pixabay

Dočkáme sa čoskoro blokovania nenávistných a nevhodných (napr. pornografických) videí v online službách ako Facebook, YouTube alebo Twitter? Pravdepodobne áno.

Európska komisia dnes totiž navrhla aktualizáciu audiovizuálnych pravidiel EÚ pre podporu európskych filmov, ochranu maloletých a účinnejší boj proti prejavom nenávisti.

Pozrite si

Od 15. júna v EÚ nebudeme platiť žiadne roamingové poplatky

Ako súčasť svojej stratégie jednotného digitálneho trhu Komisia predstavila aktualizovanú smernicu o audiovizuálnych mediálnych službách. V súčasnosti diváci sledujú videoobsah nielen prostredníctvom televíznych kanálov, ale čím viac aj prostredníctvom služieb videa na požiadanie (ako Netflix a MUBI) a platforiem na uverejňovanie videí (ako je YouTube a Dailymotion).

Zdroj | YouTube

To je dôvod, prečo chce Komisia dosiahnuť lepšiu rovnováhu pravidiel, ktoré sa v súčasnosti vzťahujú na tradičných vysielateľov, poskytovateľov služieb videa na požiadanie a platformy na uverejňovanie videí, najmä pokiaľ ide o ochranu detí. Táto revidovaná smernica tiež posilňuje podporu európskej kultúrnej rozmanitosti, zabezpečuje nezávislosť regulačných orgánov v audiovizuálnej oblasti a poskytuje vysielateľom väčšiu flexibilitu v prípade reklamy.

Pozrite si

Europarlament rieši práva robotov, ale aj tlačidlo na ich vypnutie

Ak to celé rozmeníme na drobné a zhrnieme do niekoľkých bodov, môžeme povedať, že Komisia navrhla:

  • Platformy, ktoré ponúkajú veľké množstvá videozáznamov zaradených do kategórií, budú povinné chrániť maloletých pred škodlivým obsahom (napr. pornografiou či násilím), ako aj chrániť všetkých občanov pred obsahom, ktorý podnecuje k nenávisti. (Toto by sa malo týkať nie len YouTube a Dailymotion, ale aj ostatných online služieb, ako Facebook, Twitter atď.)
  • Komisia chce, aby prevádzkovatelia televízneho vysielania aj naďalej venovali aspoň polovicu vysielacieho času európskym dielam a zaviaže poskytovateľov videoobsahu na požiadanie (Netflix a pod.), aby vo svojich katalógoch zabezpečili aspoň 20 % podiel európskeho obsahu.
  • Revidovaná smernica poskytuje vysielateľom väčšiu pružnosť, pokiaľ ide o to, kedy možno reklamy zobrazovať – celkový limit 20 % vysielacieho času medzi 7. a 23. hodinou sa zachoval, ale namiesto súčasných 12 minút za hodinu sa vysielatelia môžu slobodnejšie rozhodnúť, kedy cez deň reklamy zaradia. Vysielatelia a poskytovatelia služieb na požiadanie budú mať väčšiu voľnosť pri umiestňovaní výrobkov do programov a sponzorstve, ale aj naďalej budú o tom musieť informovať divákov.

Ako sme už písali, spomenuté je zatiaľ iba v štádiu návrhu Komisie. Aby tento návrh mohol byť právoplatne platný, musí ho Európsky parlament schváliť ako zákon.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.