Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Koniec jednej éry? VW Golf má na trhu svoju možno poslednú generáciu

Koniec jednej éry? VW Golf má na trhu svoju možno poslednú generáciu
Zdroj | Volkswagen
Tomáš Šmidák
Koniec jednej éry? VW Golf má na trhu svoju možno poslednú generáciu
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Volkswagen Golf hádam netreba nikomu predstavovať. Už viac ako 50 rokov ide o jedno z najobľúbenejších a najpredávanejších vozidiel, ktoré úspešne pokračovalo v ceste, ktorú vybudoval VW Beetle. Aj napriek zástupca značky Thomas Schäfer naznačil, že 8. generácia by mohla byť tou poslednou.

Dôvodov je rovno niekoľko. Prvým je rentabilita novej generácie, nakoľko jej vývoj by bol „extrémne drahý“. Budovať od podlahy nový model, ktorý by bol osadený spaľovacím motorom, nedáva totiž v dobe elektrifikácie veľký zmysel. Nehovoriac o stále sa zvyšujúcich emisných normách.

Čím sa plynulo presúvame k druhému bodu, ktorým by bola vstupná cena. Aktuálne modely začínajú na hranici 23 000 €. Predpokladá sa, že po zavedení novej emisnej normy Euro 7, zdražejú všetky európske autá o približne 3 000 – 5 000 €. Malé alebo stredné autá so spaľovacím motorom teda nebudú dávať z pohľadu Schäfera, pre väčšinu motoristov ekonomický zmysel. Najmä keď plánovaný model elektrický model ID.2 by mal začínať na cenovke približne 25 000 €.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Car Magazine

Schäfer ďalej vysvetľuje, že v súčasnosti už nie je až tak dôležitý podiel na trhu ako zisky. Volkswagen sa kedysi snažil byť najväčším výrobcom a pokryť všetky kategórie vozidiel. Časom však zistili, že tento prístup nebol správny a naopak treba uprednostňovať jednoduchosť pred komplexnosťou. Aby sa tak stalo musia sa zamerať na tvorbu ikonických modelov ako Beetle či Golf aj pre budúce generácie. „Za 12 mesiacov budeme o budúcnosti Golfa vedieť viac“.

Myslíme si, že by bola škoda ak by Golf skončil. Ide totiž o naozaj ikonický model, vďaka ktorému je dnes Volkswagen tam kde je. Možno sa dočkáme rebrandu ID.3 na Golf, čo je však dosť nepravdepodobné. Otázne je tiež ako by na to zareagovala fanúšikovská základňa, ktorá je veľmi početná. Až 40 % verzií GTI a R sa stále predáva s manuálnou prevodovkou, čo len potvrdzuje obľúbenosť Golfu ako šoférskeho auta.

Rovnako by to mohlo znamenať koniec Škody Octavie a Seatu Leon, nakoľko oba stoja na platforme nového Golfu. Ako to všetko dopadne ukáže len čas, no faceliftu 8. generácie sa ešte určite dočkáme.

Zdroj