Reklama

Kamión budúcnosti má byť stále na naftu?! To naozaj?

Zdroj | Kenworth
Michal Sobek
Zdroj | Kenworth
Zdroj | Kenworth

Spoločnosť Kenworth ukázala budúcnosť kamiónovej dopravy. Takto futuristicky vyzerajúci kamión ste ešte nevideli. Má to len jednu chybičku – nepoháňa ho čistokrvná elektrina, ale dieselový agregát.

Samotný futuristický kamión sa ukázal na výstave Advanced Clean Transport v Las Vegas. Je to vraj výsledok 6-ročného projektu s Ministerstvom energetiky USA.

Obsah pokračuje pod reklamou

Dizajnéri sa nad jeho zovňajškom skutočne zamysleli. Podľa výrobcu má nový SuperTruck 2 údajne až o 48 % nižší aerodynamický  odpor v porovnaní s klasickými kamiónmi.

Vďaka tomu je na ceste síce výraznejší, ale s oveľa lepšou spotrebou. Spoločnosť tvrdí, že mu namerala spotrebu len 18,37 litra na 100 kilometrov. To je úžasný výsledok, pokiaľ zoberiete do úvahy, že celá súprava má hmotnosť takmer 12 ton. Aj tu výrobca tvrdí, že oproti bežným kamiónom je jeho hmotnosť až o 3,2 tony menej.

Zdroj | Kenworth

A čo ten naftový agregát PACCAR MX-11? Má šesť valcov a výkon 328 kW, teda 446 konských síl. K tomu sa pridáva 48-voltový mild hybridný systém. Účinnosť samotného naftového motora je 55,7 %. Súčasťou hnacieho ústrojenstva je aj automatická prevodovka TX-12.

A čo interiér? Vpredu je len jedno sedadlo pre vodiča, takže vedľa neho sa už nikto nezmestí. Nájdeme tu typicky tvarovaný volant spolu s pomerne veľkým displejom za ním. Sú tu aj ďalšie dva displeje, ktoré premietajú obraz z digitálnych spätných zrkadiel.

Zdroj | Kenworth

Uvidíme, či spoločnosť Kenworth v spolupráci s Ministerstvom energetiky USA dôjdu až do takého úspešného konca, že tento futuristický kamión pôjde reálne do výroby. Svojich priaznivcov by si určite našiel.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.