Mŕtvy uhol prítomný okrem spätných zrkadiel aj vo výhľade vpredu trápi okrem 14-ročnej Alainy Gassler aj skupinu General Motors. Tá sa pokúša vyrobiť revolučný A-stĺpik z priehľadných kompozitných materiálov.
Výhľad vodiča na okolie sa so zmenou cestných regulácií smerom bližšie k zvýšenej bezpečnosti vozidiel pri nárazoch zužuje. Na autách okrem iného v posledných desaťročiach narástli aj predné A-stĺpiky, ktoré tvoria dôležitú konštrukčnú i nárazovú štruktúru medzi čelným sklom a prednými oknami.
V minulosti sme vám priniesli zaujímavý projekt 14-ročnej Alaine Gassler, ktorá tento problém vyriešila pomocou webkamery a projektoru implementovaného do interiéru vozidla. Ani po troch rokoch sa však tohto nápadu nechytila žiadna automobilka, čo však neznamená, že nepracovali na alternatívnych riešeniach.
Skupina General Motors zastrešujúca značky ako Chevrolet, Cadillac či GMC, si nechala patentovať nový kompozitný A-stĺpik vystužený karbónovými vláknami, v ktorom sú dokonca diery vyplnené napríklad priehľadnou živicou.
Takýto A-stĺpik by mohol mať v sebe otvor so šírkou 8 centimetrov a výškou dokonca až 40 centimetrov. V stĺpiku by dokonca mali byť integrované aj drôty zabezpečujúce odhmlievanie a odmrazovanie, či dokonca úpravu intenzity priehľadnosti, vďaka čomu by bolo možné stĺpik počas jázd pri východe alebo západe slnka elektronicky stmaviť.
Získanie patentu na takýto dizajn A-stĺpika samozrejme ešte neznačí, že ho niekedy uvidíme v produkčných verziách vozidiel GM. Je však zaujímavé vidieť, že automobilky popri vývoji systémov autonómneho riadenia pracujú aj na nových riešeniach pre autá s bežným, manuálnym riadením.