Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Instagram už nie je aplikácia na zdieľanie fotografií, priznal jeho šéf

Instagram už nie je aplikácia na zdieľanie fotografií, priznal jeho šéf
Zdroj | Solen Feyissa
Stanislav Vinc
Instagram už nie je aplikácia na zdieľanie fotografií, priznal jeho šéf
Zdroj | Solen Feyissa
Zdroj | Solen Feyissa

Ak používate sociálnu sieť Instagram, je celkom možné, že na prispievanie a prezeranie fotografií na domovskej obrazovke ju už dnes používate minimálne. Odklon od pôvodného zamerania Instagramu už ale najnovšie priznal aj jeho šéf, ktorý odhalil štyri hlavné smery, ktorými sa bude Instagram uberať.

Riaditeľ sociálnej siete Instagram Adam Mosseri sa v najnovšom videu na konkurenčnej sieti Twitter rozhovoril o plánoch jeho spoločnosti pre druhú polovicu tohto roka. Dôvodom pre jeho natočenie je fakt, že Instagram bude v najbližších mesiacoch prechádzať výraznými zmenami, aby dokázal udržať krok s aktuálnymi trendmi a silnejúcou konkurenciou.

Kľúčovou poznámkou Mosseriho bolo otvorené vyjdrenie, že Instagram už nie je aplikácia na zdieľanie fotografií, resp. publikovanie štvorcových fotografií na tzv. wall. K tejto pôvodnej funkcii sa postupom rokov pridali príbehy, filmové pásy, živé vysielania, posielanie správ a nedávno dokonca aj online nakupovanie.

Zdroj | Instagram

Práve preto sa Instagram bude v najbližších mesiacoch sústrediť na štyri hlavné oblasti: Tvorcovia, Video, Nakupovanie a Správy. Najväčšími zmenami prejde pravdepodobne video, pri ktorom Mosseri priznal, že jeho konkurencia v podobe služieb TikTok a YouTube je v tejto oblasti mimoriadne silná.

Na domovskej obrazovke (wall) sa preto čoskoro začne používateľom zobrazovať viac obsahu od tvorcov, ktorých ešte nesledujú, no ktorých tvorba by ich na základe algoritmov teoreticky mohla zaujať. Instagram chce touto cestou pomôcť menším tvorcom, pre ktorých je takáto tvorba živobytím.

Spomínané videá by mali dostať v aplikácii viac priestoru, pričom podobne ako na sociálnej sieti TikTok, malo by ísť primárne o videá vytvorené špeciálne pre smartfóny (vo formáte 9:16), ktoré sa budú divákom zobrazovať na celej obrazovke ich zariadení.

Pozrite si

V USA spustil Facebook podcasty a audio miestnosti na štýl Clubhouse

Prvé zmeny v algoritme začal Instagram testovať už minulý týždeň na menšej vzorke používateľov. Tento týždeň sa nový algoritmus dočká ďalšej zmeny, ktorá začne testovacej vzorke používateľov zobrazovať odporúčaný obsah nielen podľa podobnosti, ale aj podľa konkrétnych tém (napr. móda, spravodajstvo, technológie…).

Zdroj | Techcrunch

Mosseri vo videu upozorňuje, že jeho tím má síce pomerne dobrú predstavu o tom, kam chce Instagram do konca tohto roka dostať, no je celkom možné, že ich plány sa budú priebežne meniť. Instagram tak čaká zopár turbulentných mesiacov, počas ktorých sa bude viackrát upravovať fungovanie algoritmu a rozloženie niektorých funkcií aplikácie.

Pozrite si

Ako si vypnúť zobrazovanie reakcií a lajkov na Facebooku a Instagrame?

Zmenami má napokon prejsť aj nakupovanie a četovanie, o ktorých sa však Mosseri vo videu výraznejšie nerozhovoril. Sľúbil ale, že o všetkých dôležitých zmenách bude aj naďalej transparentne informovať podobne, ako to urobil práve v tomto videu.

Zdroj