Reklama

Iba 1 % modelov Toyoty bolo v minulom roku elektrických

Richard Pliešovský

Výročné správy sú síce mimoriadne nudné dokumenty, avšak ukrývajú množstvo informácií, ktoré dokážu investorom zdvihnúť adrenalín. Ale i nám, bežným spotrebiteľom, všeličo odhalia.

Včera sme sa pozreli, čo naznačujú globálne predajné výsledky Samsungu. Dnes pokračujeme, čo ukazujú čísla za rok 2023 od najväčšieho výrobcu automobilov na svete?

Toyota v roku 2023 predala 11,2 miliónov automobilov, z najznámejších značiek Toyota a Lexus to bolo 10,3 milióna. Je tak stále najväčším výrobcom automobilov na svete! Z tohto obrovského množstva áut však elektromobily predstavujú nepatrný zlomok, presne 0,93 %. Na celom svete predala Toyota síce o 325 % viac elektromobilov ako v roku 2022, ale stále je to „len“ 104 018 modelov.

Obsah pokračuje pod reklamou

S hybridmi je na tom Toyota výrazne lepšie, v minulom roku ich predala viac ako 3,4 milióna (+31 % medziročne). Elektrických áut sa spolu predalo necelých 3,7 miliónov modelov, čo je takmer tretina vozidiel, ktoré Toyota odovzdala minulý rok. Ďalšie dve tretiny boli na konvenčný pohon.

Pozrite si

Pútala som pozornosť kdekoľvek som stála: Toyota Prius

Ak si to porovnáme s Volkswagenom, ten v roku 2023 predal 394 000 plne elektrických áut, teda necelých 9 % jeho celkovej produkcie. Aj to je relatívne málo, ale oproti Toyote je to poriadny rozdiel a musíme skonštatovať, že je ďaleko za konkurenciou. Tí najlepší z celkových predajov totiž dosahujú dvojciferný podiel plne elektrických áut.

Toyota stojí pred veľkou výzvou, čo je paradoxné, pretože práve táto značka bola na čele uvádzania hybridov na trh a tento segment ovládla dokonale. Toyota Prius bolo prvé sériovo vyrábané hybridné auto, ktoré sa prvýkrát začalo predávať v Japonsku v roku 1997. Koncern dnes čelí niekoľkým škandálom (Hino Motors, Daihatsu a Toyota Industries), za ktoré sa motoristom, ako aj investorom ospravedlnil sám predseda spoločnosti Akio Toyoda. Ten len pred dvoma dňami predstavil víziu skupiny so slovami Budem viesť transformáciu.

Napriek týmto slovám je Akio Toyoda presvedčený, že elektromobily nikdy neprekročia 30 % podiel na trhu „bez ohľadu na to, aký pokrok urobia BEV“. Na porovnanie – v Nórsku je už 82,2 % podiel EV, Švédsko má 32 %, Holandsko a Čína 24 %.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.