Čínska spoločnosť Human Horizons predstavila koncept plne elektrického vozidla HiPhi 1, ktoré sa vzdialene podobá no SUV Tesla Model X. Aj čínsky model má 3 rady sedadiel, zadné dvere (alebo aspoň ich časť) sa vyklápa dohora a je pripravený na autonómiu.
Human Horizons HiPhi 1 je futuristický koncept, ktorý sa má ale dostať aj na cesty. Automobilka ho plánuje vyrábať v roku 2021.
HiPhi má byť zároveň prvým vozidlom vybaveným 5G pripojením. O takých sme už ale počuli. Uvidíme, ktoré vlastne bude prvé s 5G. Zatiaľ je to aj tak úplne zbytočné, keďže 5G je a ešte pár rokov bude v plienkach.
V niektorých krajinách už síce bolo ohlásené, ale komerčné spustenie a následná plná funkčnosť zatiaľ nie sú úplne 100%-né. Našťastie bude podporovať aj siete 4G, takže pripojenie na internet bude mať už od začiatku vcelku rýchle.
O chod sa má starať dvojica 268-koňových elektromotorov, ktoré dokážu vystreliť tohto obra na stovku za menej ako 4 sekundy. Výrobca udáva aj celkom slušný dojazd na úrovni 640 km. Podľa akej metodiky ale nie je známe. Batéria má mať kapacitu 96 kWh.
Okrem toho ale HiPhi ponúkne aj technologické lahôdky ako odomykanie pomocou detekcie tváre. Potešia aj kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel. LED svetlomety sú samozrejmosťou, no výrobca ich vyšperkoval k maximalizácii sci-fi efektu.
V interiéri vládne luxus, displeje a vegánska koža! To je taká, pri ktorej neboli zabité žiadne zvieratá a ani kvapka ropy. Vyrába sa z ananásu.
Aj keď by sme o vozidla pre rok 2021 očakávali plnú autonómiu, opak je pravdou. Dostupný má byť iba Lever 3, teda čiastočná autonómia, s ktorou sa stretávame v najvyspelejších vozidlách už v súčasnosti.
Zadné dvere výrobca vylepšil, aby sa lepšie nastupovalo pasažierom do posledného, tretieho, radu sedadiel. Zadným dverám otvárajúcim sa do opačnej strany pomáha aj otvárajúca sa časť strechy. Toto riešenie pritom môže byť ešte lepšie, ako to od Tesly, keďže k stropu garáže sa nebudú otvárať celé zadné dvere, ale iba časť strechy.
Viac informácií nie je zatiaľ o HiPhi dostupných. Nie je známa ani cena, za ktorú ho chce automobilka predávať minimálne na domácom trhu.