Reklama

Honda predstavila svoju prvú sériovú elektrickú motorku… alebo nie?

Zdroj | Honda
Michal Sobek
Zdroj | Honda
Zdroj | Honda

Honda predstavila svoju prvú sériovo vyrábanú elektrickú motorku s názvom Honda E-VO, ktorá debutovala na výstave v Pekingu. Prináša viacero prekvapení, no jedno veľké sklamanie.

Honda E-VO je tak atraktívnou elektrickou motorkou pre mestské prostredie, ktorý spája klasický retro dizajn s modernými funkciami a technológiami. Vidno, že si na tom automobilka dala záležať.

Model E-VO ponúka výkon 15,3 kW, čo na mestskú prevádzku bohato postačuje. Z pohľadu napájania bude na výber batéria s kapacitou 4,1 kWh alebo batéria s väčšou kapacitou 6,2 kWh. Práve táto silnejšia verzia poskytne dojazd až do 170 kilometrov, pričom sa nabije za približne 2,5 hodiny.

Obsah pokračuje pod reklamou

Elektrická motorka je technologicky dobre vybavená. Má dva 7-palcové TFT displeje, pričom jeden slúži ako prístrojový panel, druhý zobrazuje navigáciu a stav batérie. Lacnejší model ponúka iba prednú kameru, zatiaľ čo drahší variant má kameru aj vzadu.

Avšak teraz sa dostávame k tomu ale. Mnohé médiá totiž nesprávne tvrdili, že model E-VO je vôbec prvou elektrickou motorkou od tohto výrobcu. Pravda je však úplne iná, pretože Honda už v minulosti vyrábala elektrické motorky.

Navyše model E-VO nie je produktom samotnej Hondy, ale spoločnosti Wuyang-Honda, čo je čínsko-japonský spoločný podnik. Značka síce nesie meno Honda, no výrobcom je predovšetkým Wuyang, a dizajn aj výroba sú orientované výhradne na čínsky trh.

Zdroj | Honda

V skutočnosti však nespĺňa medzinárodné homologizačné normy, a preto ho mimo Číny legálne nekúpite ani nebudete môcť registrovať na bežné cesty.

Na výber sú dve farby, a to čierna a biela. Základná verzia s menšou batériou stojí v Číne približne 4 500 dolárov, verzia s väčšou batériou približne 5 100 dolárov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.