Honda predstavila svoju prvú sériovo vyrábanú elektrickú motorku s názvom Honda E-VO, ktorá debutovala na výstave v Pekingu. Prináša viacero prekvapení, no jedno veľké sklamanie.
Honda E-VO je tak atraktívnou elektrickou motorkou pre mestské prostredie, ktorý spája klasický retro dizajn s modernými funkciami a technológiami. Vidno, že si na tom automobilka dala záležať.
Model E-VO ponúka výkon 15,3 kW, čo na mestskú prevádzku bohato postačuje. Z pohľadu napájania bude na výber batéria s kapacitou 4,1 kWh alebo batéria s väčšou kapacitou 6,2 kWh. Práve táto silnejšia verzia poskytne dojazd až do 170 kilometrov, pričom sa nabije za približne 2,5 hodiny.
Elektrická motorka je technologicky dobre vybavená. Má dva 7-palcové TFT displeje, pričom jeden slúži ako prístrojový panel, druhý zobrazuje navigáciu a stav batérie. Lacnejší model ponúka iba prednú kameru, zatiaľ čo drahší variant má kameru aj vzadu.
Avšak teraz sa dostávame k tomu ale. Mnohé médiá totiž nesprávne tvrdili, že model E-VO je vôbec prvou elektrickou motorkou od tohto výrobcu. Pravda je však úplne iná, pretože Honda už v minulosti vyrábala elektrické motorky.
Navyše model E-VO nie je produktom samotnej Hondy, ale spoločnosti Wuyang-Honda, čo je čínsko-japonský spoločný podnik. Značka síce nesie meno Honda, no výrobcom je predovšetkým Wuyang, a dizajn aj výroba sú orientované výhradne na čínsky trh.
V skutočnosti však nespĺňa medzinárodné homologizačné normy, a preto ho mimo Číny legálne nekúpite ani nebudete môcť registrovať na bežné cesty.
Na výber sú dve farby, a to čierna a biela. Základná verzia s menšou batériou stojí v Číne približne 4 500 dolárov, verzia s väčšou batériou približne 5 100 dolárov.