Reklama

Google vo vyhľadávaní i reklame nabonzuje AI obrázky

Zdroj | Asfand Effandi
Stanislav Vinc
Zdroj | Asfand Effandi
Zdroj | Asfand Effandi

S pokrokom v oblasti generatívnej umelej inteligencie, je čoraz ťažšie rozpoznať, či je nejaký obrázok tvorbou fotografa, šikovného grafika alebo niektorého z AI modelov a zdá sa, že čoskoro to bude platiť aj pre videá.

Technologické spoločnosti preto vyvíjajú spôsoby, ako originálnu tvorbu človeka rozpoznať od tej počítačovej. Najnovšie sa k takejto iniciatíve v praxi pripája už aj Google a to priamo v službách Vyhľadávanie a Ads.

Google sa stal ešte začiatkom tohto roka kľúčovým členom Koalície pre pôvod a autentickosť obsahu (C2PA), kde spoločne s firmami ako Adobe, Intel, Meta, Microsoft, OpenAI či Sony rozhoduje o tom, ako sa bude v digitálnom svete rozlišovať originálny obsah od AI tvorby. Do tejto iniciatívy sa ako nasledovatelia pripojili napríklad aj spoločnosti Arm, Canon, EA, Leica, Nikon, Panasonic či Qualcomm.

Obsah pokračuje pod reklamou

Google ako člen riadiaceho výboru stál posledný polrok pri vývoji novej verzie technického štandardu Content Credentials 2.1, ktorý má za cieľ prostredníctvom metadát uschovať v súboroch informáciu, či sa jedná o autentický obrázok z fotoaparátu, alebo bol obrázok upravovaný v grafickom programe či priamo vygenerovaný umelou inteligenciou.

Nová verzia štandardu má byť prostredníctvom striktnejších technických štandardov odolnejšia voči širokému spektru spôsobov, akými bolo doteraz možné tieto metadáta upraviť. Spoločnosti, ktoré tento štandard už v praxi využívajú, si tak budú môcť byť istejšie, že informácia o autentickosti tvorby, s ktorou pracujú, je pravdivá a nebolo s ňou manipulované.

Pozrite si

Čo je Gemini Live? Nový rozmer konverzácie s AI!

Podľa zoznamu vyššie sa dá rozpoznať, v ktorých produktoch a službách sa už so štandardom Content Credentials môžete stretnúť. Jedná sa o novšie fotoaparáty menovaných výrobcov, ako aj grafické programy Ligtroom či Photoshop. Hoci je však Google členom riadiaceho výboru, sám štandard známy tiež ako „CC“ nikam neimplementoval. To sa teraz mení.

Ak obrázok obsahuje metadáta C2PA, Google informácie o autentickosti obrázka zobrazí v sekcii „O tomto obrázku“ v službe Vyhľadávanie, ako aj Google Lens a Circle to Search. Rovnako sa informácia o tom, či sa jedná o plne reálny, upravovaný alebo naopak plne vygenerovaný obrázok, začne zobrazovať aj v reklamách šírených prostredníctvom platformy Google Ads.

Google taktiež skúkma možnosti, ako predať informácie o autentickosti obsahu divákom v službe YouTube, ak bol obsah reálne natočený kamerou. V tomto smere Google sľubuje ďalšie oznámenia ešte v priebehu tohto roka.

Iniciatíva C2PA bude mať v praxi skutočne zmysel, ak sa k nej pripoja všetky popredné technologické spoločnosti, vrátane výrobcov fotoaparátov a vývojárov grafických programov. Stále však budú existovať také, ktoré AI obsah označovať nebudú, prípadne vzniknú metódy, ako tieto metadáta upraviť. „Určenie a zobrazenie pôvodu obsahu zostáva komplexnou výzvou s celým radom úvah založených na produkte alebo službe. A hoci vieme, že pre všetok obsah online neexistuje žiadne univerzálne riešenie, spolupráca s ostatnými v tomto odvetví je rozhodujúca pre vytváranie udržateľných a interoperabilných riešení. Preto tiež povzbudzujeme viacerých poskytovateľov služieb a hardvéru, aby zvážili prijatie poverení pre obsah C2PA.„, uvádza Google.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.