Google a jeho inkubátorový projekt Area 120 oficiálne predstavili službu Keen, ktorá si inšpiráciu zobrala jednoznačne u Pinterestu, sociálnej sieti založenej na obrázkoch zaujímavých vecí. Skončí Keen tak ako jeho Google+, alebo sa naopak uchytí a ľudia ho budú používať vo veľkom?
Predpokladáme, že sa stane prvý prípad, ale motyka môže pokojne vystreliť. Google a Area 120 majú navrch aj vďaka silnému základu v umelej inteligencii a strojovému učeniu. Nie že by Pinterest AI nevyužíval, no Google je s umelou inteligenciou predsa len o čosi ďalej.
Používanie Keenu je takmer identické, ako u konkurenčného Pinterestu. Vyberiete si, čo vás baví, poviete to mobilnej, alebo on-line aplikácii a umelá inteligencia vám vychŕli množstvo výsledkov danej oblasti. Vy si ich môžete prezerať a „lajkovať“ či zdieľať. Čím viac sa konkrétnej veci venujete, tým viac má byť umelá inteligencia schopná ponúkať rôzne návrhy na ďalší obsah.
Cieľom je zdieľať s ľudmi, používateľmi Keenu to, čo vás baví či zaujíma. Nie som si istý, či Google a jeho Area 120 už počuli o spomínanom Pintereste, no presne niečo také už existuje. A celkom sa tomu darí. A nevidím dôvod, prečo by používatelia Pinterestu prešli na konkurenčný Keen. Jedine, že by ich už Pinterest nezaujímal a liezol im na nervy kvôli neustálemu obťažovaniu najrôznejšími témami, ktoré už ani nehľadáte.
Plusom Keenu je, že fungujete pod Google účtom (to isté ale platí aj pre Pinterest, kde sa navyše môžete prihlásiť aj s Facebook účtom). Samozrejmosťou je zdieľanie všetkých možných záložiek, ktoré ste si vytvorili. Inou výhodou je i to, že Keen je pomerne nová platforma, takže nebude preplnená nezmyslami, ktoré nemajú s témou nič spoločné, príp. ktorej obrázok si otvoríte pre viac informácií a ocitnete sa na inzertnom webe plnom zbytočností.
Google Keen (hore) a Pinterest (dole)
Slovo keen znamená bystrý, náruživý, ale v angličtine sa ním označuje aj pohrebný spev. Uvidíme časom, čo Keen pre Google a jeho Area 120 z tohto prinesie.