Reklama

Google nás naučí vyslovovať cudzie slová a s prekladom pomôže aj vizuálne

Zdroj | Google
Juraj Recký
Zdroj | Google
Zdroj | Google

Preklady v Google Vyhľadávači získali nové funkcie vďaka strojovému učeniu. Internetový gigant sa zameral na výslovnosť a vizuálne preklady.

Google Translator je zrejme prvý nástroj, ktorý vás napadne, ak potrebujete pomoc s prekladom. Prekladať, a najmä vysvetľovať slová, vie aj Google Vyhľadávač. Podľa údajov internetového giganta ľudia veľmi často používajú práve Vyhľadávač aj na objavenie synoným alebo overenie výslovnosti.

Preto Google ponúka hneď dve novinky, aby pomohol s cudzími slovami. Prvou je učenie výslovnosti, druhou sú obrázky pri prekladoch slovíčok.

Google tvrdí, že podľa štúdií si slovo lepšie zapamätáme, ak ho aj vyslovíme. S výslovnosťou však môžeme mať problém a nie zriedka vlastnú zlú výslovnosť nepočujeme. Ak ste sa niekde v zahraničí učili nové slovíčka s pomocou native speakrov, istotne ste ich opakovali stále dookola, kým boli domáci s výslovnosťou spokojní.

Zdroj | Google

Google chce novou funkciu nahradiť native speakrov. Ak budete hľadať výslovnosť vo Vyhľadávači, Google ponúkne možnosť si ju natrénovať. Za pomoci mikrofónu a strojového učenia vás Google skontoruje a dá vám spätnú väzbu. Prvým jazykom bude americká angličtine, následne pribudne španielčina.

Google dokáže vašu výslovnosť skontrolovať tak, že slová rozdeľuje na časti podľa zvukov a tie porovnáva pomocou strojového učenia s databázou správnej výslovnosti.

Zdroj | Google

Vizuálne vysvetľovanie slov má pomôcť lepšie slová pochopiť, ale aj si ich rýchlejšie zapamätať. Google v blogu píše, že vizuálne vysvetlenie slov je obzvlášť účinne pri slovách, ktoré majú viacero významov.

Avšak, internetový gigant priznáva, že vysvetľovanie slov vizuálne nie je práve najľahšie, preto túto funkciu nasadzuje postupne. Aktuálne sú obrázkové preklady dostupné len pre podstatné mená. Vizuálne preklady fungujú len ak prekladáte priamo vo Vyhľadávači, v Google Translator nie sú dostupné.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.