Aplikácia Google Mapy sa dočkala tichej aktualizácie. Používatelia začali nahlasovať, že služba ich naviguje na základe okolitých obchodov.
Preč sú časy, kedy sme do áut kupovali autonavigácie či dokonca papierové mapy. Trh ovládli smartfóny a spolu s nimi aplikácie ako Google Mapy, Sygic či Waze. A práve prvá menovaná navigácia prináša najnovšie aj navigovanie relatívne ku obchodom, čím znova uhľahčuje šoférovanie všetkým používateľom.
Doteraz totiž Google Mapy vydávali pokyny, ako každá iná navigácia. Patrili medzi ne povely ako Zabočte doprava, Po dvesto metroch zabočte doprava alebo Smerujte na sever. Prípadne sa stáva i to, že aplikácia použila názov ulice. To síce zrozumiteľné je, no nie každý vie, koľko je dvesto metrov alebo kde sa práve nachádza sever.
So @googlemaps instructed me to “turn right after Burger King” … I think this is the best update yet. #mindblown
— Dee(mah) (@iamdeemah) April 14, 2018
Google preto zhromaždil svojich inžinierov a prišiel so skutočne zaujímavou myšlienkou. Google Mapy pri nej využívajú údaje o podnikoch, ktoré už dávno mali. Teraz ich však používajú na to, aby používateľa vedeli navigovať podobne, ako by to robil človek.
Ak má vodič odbočiť vpravo, navigácia mu namiesto povelu Odbočte vpravo povie, aby zabočil doprava napríklad pri McDonald’s. Vďaka rozsiahlej databáze obchodov vie Google upozorniť na mnoho takýchto pobočiek, najčastejšie tak údajne robí práve s reštauráciami.
Novú funkciu si už malo príležitosť vyskúšať niekoľko používateľov, ohlasy sú zatiaľ hlavne zo Spojených štátov amerických. Ide pravdepodobne o testovaciu fázu, ktorá by sa však už čoskoro mohla dostať i do ostrej prevádzky. A my musíme povedať, že sa na novinku naozaj tešíme.