Reklama

Google klamal o tom, ako funguje jeho Vyhľadávač

Zdroj | Jozef Frank/Unsplash
Richard Pliešovský
Zdroj | Jozef Frank/Unsplash
Zdroj | Jozef Frank/Unsplash

Úniky informácií nie sú ničím výnimočným, nevyhlo sa im ani Google. Najnovší únik je však v niečom výnimočný. Ukazuje totiž, že Google nehovoril celkom pravdu o tom, aké faktory berie vyhľadávač za smerodajné a aké nie.

Pri hodnotení a zobrazovaní webových výsledkov sa odborníci na SEO snaži trafiť do algoritmov Google, aby zachytil ich stránky a ponúkal vo vyhľadávači odkazy na ne.

Začiatkom týždňa sa na verejnosť dostali dokumenty od spoločnosti SparkToro. Zverejnil ich Rand Fishkin, ktorý predtým pracoval ako expert optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Ten ich dostal anonymne.

Obsah pokračuje pod reklamou

Google API Content Warehouse obsahuje internú dokumentáciu API vysvetľujúciu zamestnancom, ako fungujú rôzne komponenty, ktoré generujú výsledky vyhľadávania. Nejde o malý dokument, spolu má viac ako 2 500 strán. Niektoré sa síce venujú starším systémom, ale zdá sa, že sú stále aktuálne.

Zdroj | Solen Feyissa / Unsplash

Tento dokument zverejnil náhodou samotný Google. Sprístupnený bol cez GitHub 27. marca, stiahol sa až 7. mája, takže dovtedy sa stihol indexovať na portáloch tretích strán. Dokument je plný technických údajov, no ukazuje, aké faktory berie služba Vyhľadávanie Google do úvahy pri zoraďovaní výsledkov vyhľadávania, no neodhaľuje dôležitosť, resp. váhu každého faktora pre konečné hodnotenie.

Experti z komunity SEO považujú tieto údaje za užitočné a už teraz hovoria, že sú v priamom rozpore s tým, čo Google hovoril o fungovaní Vyhľadávania. Portál The Verge konštatuje, že „Obsah úniku tiež nie je nevyhnutne dôkazom toho, že Google používa konkrétne údaje a signály, ktoré spomína, na hodnotenie vyhľadávania“ a skôr naznačuje, aké dáta spoločnosť zbiera z webstránok a vyhľadávačov.

Pozrite si

25 TOP čísiel Google za 25 rokov jeho existencie

Zaujímavé je tiež, že uniknuté dokumenty ukazujú, ako sa Google vyrovnáva s citlivými témami, napr. voľby, ale dôležité je i to, ako zaobchádza s „malými“ stránkami. Pravdou je, že posledné roky má Vyhľadávač čoraz horšie meno, pretože namiesto hľadaných informácií dáva do popredia stránky, ktoré najviac zaplatia. Spoločnosť oznámila svoju poslednú veľkú aktualizáciu Vyhľadávania v marci, mal zobrazovať reálnejší obsah, ktorý je pre používateľov najužitočnejší.

Zistili sme, že Google klamal napríklad vtedy, keď tvrdil, že pri hodnotení nepoužíva dáta z prehliadača Chrome. Chrome je však konkrétne spomenutý v sekcii o tom, ako sa webové stránky zobrazujú vo Vyhľadávaní.

Google sa k úniku zatiaľ verejne nevyjadril.

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.