AMG ONE prichádza s technológiami, ktoré poznáme z Formuly 1 a prenáša ich na bežné cesty. S výkonom viac ako 1 000 koní zároveň ide o najvýkonnejší Mercedes všetkých čias.
Divízia AMG nás za posledné roky obdarila niekoľkými zaujímavými modelmi. Či už išlo o Mercedes-Benz A45 S s najvýkonnejším štvorvalcom aký bol doteraz vyrobený alebo Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, športové kupé s výkonom vyše 843 koní. Model AMG ONE bol predstavený na mníchovskom autosalóne v roku 2021. Išlo o hybridný hyperšport, ktorý bol v podstate formulou na bežné cesty. To však nie je len tak. Postupne sa preto objavili obavy, či sa tento model vôbec dočká svojej sériovej podoby. Tie sa však už nadobro skončili.
AMG ONE vznikol ako oslava 55. výročia značky AMG. Tieto tri písmená podľa slov značky symbolizujú vysoký výkon a športovosť. Presne taký je aj ich najnovší počin. Dizajn hyperšportu je inšpirovaný monopostmi F1. Celé auto je posadené nízko a takmer všetko je prispôsobené aerodynamike.
Vpredu nájdeme veľký spojler s rôznymi otvormi na prívod vzduchu, ktorý zaberá celú šírku prednej časti vozidla. Na pravej a ľavej strane kapoty sa nachádzajú čierne plutvičky, ktoré pomáhajú smerovať vzduch do otvoru nad kabínou vodiča. Ten ho následne posiela do sacích otvorov, ktoré sa nachádzajú vzadu nad motorom. Aerodynamike sa podrobila aj trojcípa hviezda na kapote, ktorá je po novom súčasťou laku karosérie.
Vzadu za vodičom nájdeme dôvod, prečo tento model vyvolal taký rozruch. Hybridný pohon E PERFORMANCE, ktorý AMG ONE využíva, totiž pochádza priamo z Formuly 1. Jeho súčasťou je 1,6l motor V6, ktorý je doplnený štyrmi elektromotormi.
Jeden je integrovaný v turbodúchadle, jeden v spaľovacom motore a ďalšie dva poháňajú predné kolesá. Vďaka tejto zostave je reakcia na plyn rýchlejšia ako v prípade atmosférických V8 motorov, čo je veľký úspech. Systémový výkon je 1 063 koní vďaka čomu vie novinka akcelerovať z 0-100 km/h za 2.9 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 349 km/h.
Do interiéru sa vstupuje cez štýlové vyklápacie dvere. Vnútri sa okrem F1 volantu aj dva displeje, ktoré bežia na systéme MBUX. Digitálny prístrojový panel tiež disponuje niekoľkými unikátnymi grafikami, ktoré na iných modeloch nenájdete.
Vnútri sa totiž nachádza aj klimatizácia, niekoľko USB portov či audio sústava. Dominujú tu ľahké materiály ako alcantara a karbon. K dispozícií sú tiež odľahčené škrupinové sedadlá, ktoré sa však nedajú výškovo ani pozdĺžne nastavovať.
Ak by vám teda ako vodičovi posed nevyhovoval máte možnosť, podobne ako v iných hyperšportoch, pozdĺžne nastaviteľné pedále. Na hlavnom displeji si môžete tiež zobraziť niekoľko športových režimov vrátane merania času na okruhoch či meranie zrýchlenia.
Ak by ste mali o toto auto záujem, sklameme vás. Vyrobených bude 275 kusov a všetky sú už predané. Každý jeden stál približne 3 milióny eur.