Reklama

Ford plánuje pre Európu sedem nových elektromobilov a gigafabriku na batérie

Zdroj | Ford
Juraj Procházka
Zdroj | Ford
Zdroj | Ford

Elektromobilita je na vzostupe a prakticky všetky automobilky už tento trend zakotvili vo svojich plánoch na najbližšie roky. A konkurencia utešene prekvitá, čo bude mať, dúfajme, priaznivý vplyv na ceny. Ford odhalil zámer ponúknuť na európskom trhu až sedem nových modelov elektrických vozidiel.

Vlani Ford začal klásť väčší dôraz na svoju víziu európskeho elektromobilu a oznámil plány predávať na kontinente do roku 2030 len elektrické vozidlá (EV). Váhu im dodáva miliardová investícia do montážneho závodu v Kolíne nad Rýnom.

Pozrite si

Ford Transit Custom PHEV: Keď elektriku vyrába spaľovací motor

Fabrika pomenovaná Ford Cologne Electrification Center bude prvým závodom tejto značky špecializovaným na elektromobily.

Zdroj | Ford

Automobilka najnovšie informovala, že jej investícia do závodu v Kolíne nad Rýnom dosiahne celkovú výšku 2 miliárd USD, keďže bude zabezpečovať výrobu troch nových osobných a štyroch nových úžitkových vozidiel pre európsky trh. Detaily zatiaľ nezverejnili, ale niektoré informácie už poznáme.

Prvým modelom novej rady bude päťmiestny crossover strednej veľkosti s dojazdom 500 km, ktorého názov bude odhalený koncom tohto roka. Vyrábať by sa mal od roku 2023. O rok neskôr, v roku 2024, sa ponuka rozšíri o športový crossover a na rok 2024 je plánovaná aj plne elektrická verzia Fordu Puma, ktorý bol v Európe v minulom roku najpredávanejším osobným autom Ford.

Štyri modely Ford Transit sa začnú objavovať v roku 2023 v podobe jednotonovej dodávky Transit Custom a viacúčelovej dodávky Tourneo Custom. O rok neskôr pribudnú menšie varianty.

Pozrite si

Legenda úplne inak – vyskúšali sme si nový elektrický Ford Mustang Mach-E GT

Dôležitú úlohu v európskych plánoch americkej automobilky hrá gigafabrika na batérie, ktorá má vyrásť v Turecku. Podrobnosti sa ešte riešia, ale malo by ísť o jeden z najväčších závodov na výrobu batérií v Európe. Mali by sa v ňom vyrábať Li-ion články typu NMC (nikel-mangán-kobalt) na použitie v batériových moduloch. Očakávaná ročná kapacita výroby má byť 30 až 45 GWh a produkcia by mala byť spustená okolo roku 2025.

Ak to rozmeníme na drobné, kapacita budúcej gigafabriky by stačila zásobovať výrobu státisícov elektromobilov ročne. Pri luxusných modeloch so 100 kWh batériou by to bolo 450 000 vozidiel ročne, pri menších batériách aj dvojnásobok.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.