Fiat na jar tohto roka predstavil vynovený extrémne obľúbený mestský model 500. Legendárna 500-tka ale už nikdy nebude na benzín, všetky nové modely budú už len len elektrinu. Na tom by nebolo nič zlé, naopak, tento krok chválime. Cenu takmer 40 000 € sme ale nepochválili.
A neboli sme asi jediní a tak sa Fiat (minimálne na domácom trhu) rozhodol cenu znížiť na 25 900 €. Táto verzia (ACTION) ponúkne síce najslabšiu batériu s kapacitou 23,8 kWh a dojazdom 180 km, no ani vyššie verzie s 42 kWh batériou nie sú na tom s cenou zle – 28 700 € (PASSION), resp. 31 200 € za top verziu ICON. Tieto ceny sú zatiaľ najnižšie za malé mestské a hlavne štýlové elektrické auto. Elektrické Citigo či Daciu Spring Electric do tejto kategórie nemožno zaraďovať.
Úplnou novinkou od Fiatu je ale nový model Fiat 500 3+1. Ten ako prvý v histórii 500-viek ponúkne nie 3, ale 3,5 dverí. Na strane spolujazdca sú totiž dvere nie len pre predného pasažiera, ale aj pre cestujúcich vzadu. Otvárajú sa do opačnej strany a len v prípade otvorenie predných dverí. Niečo také ako má BMW i3 či Mazda MX-8.
Štvrté dvere Fiat považuje za tak malé, že ich nazýva polovičnými, no vďaka nim bude nastupovanie na zadné sedadlá podstatne pohodlnejšie. Verzia 3+1 bude dostupná iba vo verzii hatchback, v kabriolete takéto konštrukčné riešenie nie je možné.
Zaujímavé je, že Fiat priznal zvýšenie hmotnosti o 30 kg práve kvôli riešeniu 4. dverí. Zvýšenie hmotnosti ale nemá mať vplyv na jazdné vlastnosti a spotrebu.
Fiat 500 3+1 bude v predaji zatiaľ iba v troch farbách: ružovej Rose Gold, modrej Glacier Blue a čiernej Onyx Black vo verzii la Prima. Tá bude obsahovať full LED predné svetlomety, 17″ disky kolies, viaceré pochrómované časti v interiéri, eko kožu na volante, sedadlách a palubnej doske či 360° parkovacie senzory ako súčasť systému ADAS.
Poteší aj 85 kW nabíjanie na DC či 11 kW AC nabíjanie už v základe. Neskôr bude Fiat 500 3+1 dostupný aj vo verziách PASSION a ICON, teda výhradne s 42 kW batériou.