Reklama

Facebook a Ray-Ban to zas skúšajú so smart okuliarmi. Majú šancu na úspech?

Zdroj | Meta
Števo Porubský
Zdroj | Meta
Zdroj | Meta

Meta, materská spoločnosť Facebooku a viacero ďalších sociálnych sietí v spolupráci s americkou spoločnosťou EssilorLuxottica, ktorá stojí aj za legendárnou značkou Ray-Ban, predstavili druhú generáciu smart okuliarov.

Ray-Ban Meta Smart Glasses vyzerajú na prvý pohľad ako poriadne prerastené slnečné okuliare. Ďaleko nemajú ani od svojich dva roky starých predchodcov, Ray-Ban Stories. Výbavou ich však výrazne predčia. Bodaj by aj nie, prešli 2 roky.

Či zapadnú prachom minulosti ako práve Ray-Ban Stories je zatiaľ ťažké povedať, no stále Facebook, pardon, Meta, nemá zásadné dôvody prečo by Ray-Ban Meta Smart Glasses mali vo veľkom používať bežní spotrebitelia.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Meta

Samozrejme, nájdu sa veľkí fanúšikovia sociálnych sietí, ktorí takýto typ okuliarov určite využijú, no koľko ich bude, niekoľko tisíc? Oplatí sa tak vyvíjať takýto produkt pre promile používateľov svojich sociálnych sietí? Meta tvrdí, že vďaka okuliarom už nikdy nezmeškáte žiadnu dôležitú situáciu, lebo sú vždy poruke. Neviem, no nosíte slnečné okuliare nonstop na očiach? Ťažko.

Ray-Ban Meta Smart Glasses nie sú jediné okuliare tohto typu, podobné má Amazon, alebo Bose či kedysi dávno aj Snapchat. Žiadne z nich sa ale doteraz neuchytili. Pod pojmom smart okuliare si ale nepredstavujte čosi ako Google Glass s integrovaným displejom. Okuliare v podaní Mety a Ray-Banu sú smart iba v tom, že majú zabudovaný fotoaparát a dokážu prehrávať hudbu.

Fotoaparát je v bočných stranách okuliarov, pričom po jeho zapnutí sa za každých okolností zapína aj malá biela LED dióda na opačnej strane, aby okolstojaci či okoloidúci vedeli, že ich natáčate alebo fotíte. Snímač vo vnútri má 12 Mpx, no vzhľadom na veľkosť rámu bude patriť k tým najmenším (veľkosťou) na trhu. Ani optika nebude žiadna sláva a tak fotky či videá budú ako z toho najlacnejšieho smartfónu na trhu.

Zdroj | Meta

Po novom majú smart okuliare na tele 5 mikrofónov, aby bolo aj telefonovanie s nimi o čosi pohodlnejšie. Rovnako tak vedia aj lepšie zaznamenávať zvuky pre videá, resp. livestreamy. Okuliare totiž po spárovaní so smartfónom vedia livestreamovať na sociálne siete. Maximom pre videá je Full HD rozlíšenie a 60 fps. Obmedzenie je ale na 60 sekúnd, potom sa nahrávanie vypne. Zjavne kvôli prehrievaniu.

Dáta sa ukladajú do 32 GB internej pamäte, alebo je ich možné rovno posielať na sociálne siete, resp. akémukoľvek kontaktu v zozname. O chod okuliarov sa stará ARM čipset Snapdragon AR1 Gen1 určený práve pre takéto nositeľné zariadenia. Okuliare odolajú aj dažďu či potu, majú IPX4.

Zdroj | Meta

Batéria vo vnútri vraj zvládne 4-6 hodín používania, puzdro na okuliare s bezdrôtovým nabíjaním ich dokáže nabiť ešte 6x, takže by teoreticky mali vydržať 24-36 hodín. Otázne je, ako rýchlo sa okuliare v puzdre nabijú. Veď nemáte s nimi premeškať žiadnu dôležitú situáciu…

O zvuk sa starajú rámy, v ktorých sú zabudované meniče. Majú byť o 50 % hlasnejšie s 2x výkonnejšími basmi. Zároveň majú prenášať zvuk lepšie do hlavy bez zbytočných „únikov“ zvukov mimo, takže nebudete rušiť ľudí okolo.

Zdroj | Meta

Okrem okuliarov na evente Meta oficiálne ukázala už aj dávno ohlásený VR headset Quest 3.

Meta tvrdí, že vďaka rôznym farebným kombináciám rámov (Shiny Black, Jeans, Rebel Black a Caramel) a skiel je možné nakombinovať 150 rôznych okuliarov. Predobjednávky je možné robiť už dnes, cena okuliarov má začínať na sume 299 dolárov (bez tamojších daní). Okuliare budú dostupné na 15 trhoch sveta, vrátane Európy. V ktorých krajinách presne ale nie je známe.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.