- #Virtuálna a rozšírená realita
- 3 min.
- 2.6.2023
Headset Meta Quest 3 bol nečakane predstavený. Na rade je Apple
V pondelok začína festival noviniek od Apple (WWDC 2023) ale ani tento týždeň nie je nudný. Okrem OPPO, ktorý predstavil svoje okuliare pre zmiešanú realitu, teraz máme ďalšie nové zariadenie.
Meta Quest 3 je najnovší model headsetu od spoločnosti Meta. Prináša vylepšenú grafiku a spracovanie reality. Najväčšou novinkou je však niečo iné.
Quest 3 dostal do výbavy hĺbkový senzor, ktorý je v headsetoch od Mety úplne nový. Umožňuje skenovať interiér (miestnosť) a vykresľovať tvar i vzdialenosť od stien či predmetov. S takouto 3D mapou okolia sa vám bude oveľa lepšie hrať a získate vizuálnu pomôcku, keď sa priblížite k vybočeniu z bezpečného priestoru na hranie.
Funkcia mapovania miestnosti snímača hĺbky pomôže v hrách, ale i v aplikáciách identifikovať objekty z reálneho sveta na lepšiu interakciu. V súčasnosti musia hráči ručne označovať umiestnenie stien, stolov, stoličiek a políc, aby nezavadzali pri hraní.
Na videu môžete vidieť nové ovládače Touch Plus s haptikou TruTouch pre hmatové zážitky, bez starých krúžkov, ktoré boli určené na sledovanie polohy.
Meta ukázala novinku v predstihu, predávať sa začne neskôr v priebehu jesene 2023. Verzia so 128 GB pamäťou sa bude predávať za 499,99 dolárov. Meta zároveň oznámila zníženie cien pre Quest 2. Klesne o 100 dolárov na 299,99 dolárov. Stane sa tak 4. júna 2023.
Spoločnosť predviedla schopnosť náhlavnej súpravy zobraziť vonkajší pohľad na internom displeji vo veľmi dobrej kvalite a plnej farbe. Poteší, že Quest 3 je kompatibilný s hrami Quest 2. Starší model, Quest 2, dokázal priniesť len pixelovaný monochromatický priechodný pohľad. V porovnaní s predchodcom Quest 2 je dizajn Quest 3 ľahší a pohodlnejší na používanie, prináša až o 40 % štíhlejší optický profil.
Ja jasné, že načasovanie ukážky novinky od Meta, len niekoľko dní pred WWDC nebolo náhodné. Vo všeobecnosti sa očakáva, že prvý XR headset od Apple bude predstavený 5. júna 2023 a môže znamenať prelom vo využívaní AR/VR zariadení.