Elon Musk si zrejme užíva, keď sa o ňom píše a preto na nás chrlí jednu„atómovku“ za druhou. Viac ako pol roka nás zamestnáva kúpou/nekúpou a opäť kúpou Twitteru. Potom vyhadzovom zamestnancov, anketami, či obnovením účtov problematickým osobám.
Už minulý týždeň viaceré spoločnosti oznámili, že z tejto sociálnej siete sťahujú inzerciu (napr. Volkwagen, GM, Pfizer, Mondelez). Používatelia hľadajú alternatívne platformy (Mastodon). Aby bol exudus dokonalý, nedávno sa ozvali aj Apple a Google. Naznačili, že ak Musk urýchlene nevráti fungovanie Twitteru do normálnych koľají, zakážu Twitter vo svojich obchodoch s aplikáciami.
Zdá sa však, že obe spoločnosti len priliali olej do ohňa. Musk je evidentne vo forme, preto im okamžite oznámil (samozrejme, cez Twitter), že v tom prípade, síce nerád, bude musieť skonštruovať vlastný smartfón.
Treba zdôrazniť, že Google, ani Apple oficiálne nič neoznámili, no na druhej strane, obe spoločnosti majú svoje zásady, ktorých porušením zastavia, resp, potrestajú používateľov, čo zdieľajú nenávistné prejavy, diskriminujú, alebo obťažujú. Portál Mashable uvádza podobný príklad, keď tieto dve spoločnosti prakticky v rovnaký čas zakázali Parler, pravicovú alternatívu k Twitteru. Apple ju do App Store pustil minulý rok na jar, Google až teraz na jeseň. Parler predtým musel podstatne zlepšiť zásady moderovania.
Veľkým problémom sa javí rozhodnutie Muska obnoviť účty nežiadúcim osobám. Predtým hovoril, že sa tak stane až po odobrení akousi radou pre moderovanie obsahu s odlišnými názormi. Keď sa však kvalitne vyspal, urobil to Elon sám, bez pomoci. Stačilo urobiť jednu anketu na Twitteri. Teraz si predstavte, že by bol Musk generálnym prokurátorom, to by bolo sveta žiť všetkým lumpom.
Známe značky sú citlivé na to, s kým si ich môžu spotrebitelia spájať. V prípade Twitteru je to obava z nárastu problematického obsahu. Kelsey Roemhildt, hovorkyňa General Mills, povedala: „Pozastavili sme reklamu na Twitteri,“ no dodala, že firma bude naďalej monitorovať tento nový smer a vyhodnotí marketingové výdavky.
Reklamný magnát Martin Sorrell, predseda predstavenstva S4 Capital Plc povedal pre Bloomberg TV dôležitú vetu: „Klienti nechcú konflikty, nechcú kontroverzie.“ Kým bude patriť Twitter Muskovi to však zrejme nebude inak.
Bude „Tesla mobil“ konkurenciou pre zavedené značky? Aj keď je možné všetko, je to naozaj len veľmi málo pravdepodobné. Problém nie je len v hardvéri, ale najmä v softvéri. Vyrobiť vlastný systém konkurencieschopný pre iOS či Android je nemožné. Už sme tu mali viacero pokusov a vieme ako to dopadlo. Prakticky jediný funkčný systém má Huawei, ten však nestaval na zelenej lúke, ale zaviedol ho až po rokoch, keď sa značka etablovala na celom svete. Napriek tomu nie je HarmonyOS pre používateľov žiadne terno.