Bežný používateľ by to mohol zhodnotiť slovami: Rozmohol sa nám tu taký nešvár… Ukazuje sa totiž, že ďalšia streamovacia spoločnosť chce rozriediť počty svojich divákov.
Aby sme boli presní, Disney+ nechce prísť o platiacich divákov, len spoločnosti prekáža možnosť zdieľania hesla, či už v rámci domácnosti, rodiny, alebo priateľov.
Služba Disney+ bola spustená v roku 2019 (na Slovensko prišla v roku 2022), aktuálne je po Netflixe druhá najväčšia (z hľadiska počtu predplatiteľov). Generálny riaditeľ Disney, Bob Iger, v rozhovore pre CNBC dokonca priznal, že obdivuje to, čo Netflix urobil, dokonca nazval spoločnosť „zlatým štandardom v streamovaní“.
Netflix bol inšpiráciou aj pri zavádzaní praktík zabraňujúcim zdieľaniu hesiel. „V júni spustíme náš prvý skutočný pokus o zdieľanie hesiel,“ povedal v rozhovore Iger. Spočiatku má ísť len o niekoľko krajín a trhov, no potom to výrazne porastie. Plošné zavedenie zákazu sa spustí v septembri.
Streamovacia služba Disney+ má viac ako 110 miliónov predplatiteľov po celom svete. Cena Disney+ je na Slovensku 9,99 € mesačne. Pri kúpe ročného predplatného Disney+ získate 12 mesiacov za cenu 10, teda za 99,90 € (v porovnaní s mesačnými platbami).
Ak si myslíte, že Disney+ je v hlbokej strate, nemýlite sa. Predtým, ako sa Bob Iger vrátil v roku 2022 do Disney, Disney + bol v strate, pretože spločnosť sa venovala rastu a získavaniu predplatiteľov. Disney+ zažije svoj prvý ziskový štvrťrok vo štvrtom fiškálnom štvrťroku 2024 práve pod Igerovým vedením.
Otázkou ostáva, ako veľmi ovplyvní zrušenie možnosti zdieľania hesla predplatiteľov, ktorí boli sami na pochybách, či si platiť za túto službu. Je jasné, že nie každý využíva streamovaciu službu na dennej báze, dokonca ani nie na týždňovej. Vtedy sa možno podelí o nákladu s kamarátom. Ak o takúto možnosť prídu, zrejme si ju nebudú platiť samostatne.
Nech je ako chce, Netflixu sa boj proti zdieľaniu hesiel výrazne oplatil. Netflix zastavil zdieľanie hesiel pre viacero domácností minulý rok. Pesimistické predpovede sa nenaplnili, naopak, skončilo to ako hlavný zdroj príjmov pre spoločnosť. Netflix zaznamenal veľký nárast predplatiteľov, v 3Q 2023 prija do svojho náručia 8,8 milióna nových predplatiteľov.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.