Dopyt po naftových motoroch je zjavne definitívne spečatený. Aspoň to hovoria dáta spoza veľkej mláky, kde je o dieselové motory najnižší záujem za posledných 26 rokov.
Produkcia pre nákladnú dopravu, kúrenie a ťažký priemysel klesla už v marci na hodnotu 3,67 milióna barelov denne, pričom rok predtým dosahovala minimálne 4,1 milióna barelov.
Preto bol veľkým prekvapením futuristický kamión Kenworth SuperTruck 2 predstavený na výstave Advanced Clean Transport v Las Vegas, ktorý jazdí stále na naftový agregát, aj keď mu dopomáha 48-voltový mild hybridný systém.
Už aj v Európe si niektoré automobilky uvedomujú, že naftový motor nie je cesta budúcnosti. Napríklad také Volvo vyrobilo posledný automobil s týmto pohonom, ktorý smeroval priamo do múzea.
Nie je to však len o Volve, už aj automobilky ako Nissan, Hyundai a Mercedes-Benz nevyvíjajú nové naftové motory. Zdá sa, že tento trend bude aj naďalej pokračovať.
Avšak to sa týka skôr osobných vozidiel, ale treba sa pozrieť aj na kamiónovú dopravu. V minulom roku bolo na amerických cestách nasadených 14 000 batériových elektrických nákladných vozidiel.
Od začiatku tohto roka k nim pribudlo ďalších 11 835 kusov, čo predstavuje nárast o 461 %. To je aj trend spoločností, ktoré chcú elektrifikovať svoje veľké nákladné flotily.