Reklama

Detský obsah na YouTube má viac pozretí než ostatné videá, tvrdí štúdia

Zdroj | WallpapersCraft
Michal Spiegel
Zdroj | WallpapersCraft
Zdroj | WallpapersCraft

Organizácia Pew Research Center uverejnila výsledky výskumu, podľa ktorého je detský obsah na YouTube oveľa viac sledovaný než ostatné videá.

Výskum bol zameraný na kanály s vysokým počtom odberateľov počas obdobia prvého týždňa roku 2019. Konkrétne bolo do výskumu zaradených 43 770 kanálov s počtom odberateľov aspoň 250 000. Z tohto počtu uverejnilo video 56 % kanálov. Celkovo išlo o viac ako 240 000 videí. Zaujímavým faktom je, že iba 17 % z týchto videí bolo čisto v angličtine. Za prvý týždeň boli videá pozreté viac ako 14-miliárdkrát. Celková dĺžka videí bola 48 486 hodín. Keď by sme tento neuveriteľný počet mali prepočítať, jeden človek, ktorý by každý deň bez prestávok pozeral tieto videá 8 hodín denne, by musel nad nimi stráviť 16 rokov.

Zdroj | Pew Research Center
Pozrite si

Facebook Messenger Kids trpí chybou a deti tak môže kontaktovať ktokoľvek

Priemerná dĺžka videa bola 12 minút a priemerný počet pozretí 58 358. Videá zamerané na deti a tiež videá, v ktorých vystupovali deti mladšie ako 13 rokov, boli až trojnásobne populárnejšie než bežné videá. Paradoxom je, že YouTube ako platforma nie je určená pre deti, ktoré sú mladšie ako 13 rokov. Pre nich existuje platforma YouTube Kids.

Keďže detský content je na YouTube populárnejší a viac sledovaný, objavili sa aj prípady sexuálnych predátorov, ktorí do komentárov písali rôzne nevhodné veci. YouTube preto zakázal pridávať komentáre do videí, v ktorom vystupujú malé deti.

Zdroj | Pew Research Center
Pozrite si

YouTube ohýba vlastné pravidlá obmedzujúce šírenie nenávistných prejavov

Čo sa týka kategórií, videá o aktuálnej politike tvorili až 16 % z počtu videí v angličtine. 18 % z videí v angličtine sa venovali videohrám. Zaujímavosťou je, že ak malo video v názve slová ako Fortnite, prank (nachytanie), worst (najhorší) či Trump, mali až päťkrát viac videní. Populárne sú tiež videá, ktoré obsahujú slovo ASMR, čiže videá s relaxačne nahratými zvukmi.

Zdroj | Pew Research Center

Zistenia ukazujú na zaujímavé trendy v oblasti YouTube a jeho neustále rastúcej popularity. O výskume si viac môžete prečítať na stránke Pew Research Center, ktorá ho uverejnila.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.