Facebook, LinkedIn a najnovšie aj nová sociálna sieť Clubhouse patrí do klubu spoločností, ktorých používateľské dáta unikli na internet.
Sociálna sieť Clubhouse rozvírila vody internetu začiatkom roku, keďže išlo o niečo nové a originálne. Po prvotnom nadšení sa sieť zastabilizovala a napriek tomu, že ide o relatívne novú sociálnu sieť, zažila obrovský únik používateľských dát.
Po Facebooku a LikedIne, o ktorých sme informovali pred pár dňami, tak ide o ďalší veľký únik zo sociálnej sieti. Konkrétne uniklo 1,3 miliónov používateľských dát, ktoré boli uverejnené na hackerskom fóre, informoval portál Cyber News.
Dáta obsahujú mená, fotky, linky s ostatnými sociálnymi sieťami a taktiež mená tých, ktorí boli do siete pozvaní konkrétnym používateľom, keďže Clubhouse funguje na báze pozvánok.
Sociálna sieť odmietla, že by išlo o hackerský útok, keďže dáta sú voľne prístupné. Problémom je, že ak tieto dáta unikli na internet, sú pre potenciálnych útočníkov voľne dostupné a môžu v nich vyhľadávať.
This is misleading and false. Clubhouse has not been breached or hacked. The data referred to is all public profile information from our app, which anyone can access via the app or our API. https://t.co/I1OfPyc0Bo
— Clubhouse (@Clubhouse) April 11, 2021
Problém úniku agregovaných dát spočíva v možnosti ich zneužitia na podvodné či politické ciele. Prípad Cambridge Analytica, kde sa využívali voľne dostupné dáta o používateľoch a následná cielená reklama hovorí sám za seba. Z hľadiska podvodov netreba zabúdať, že používateľské dáta sú ideálne na zneužitie v cielených phishingových kampaniach.
Keďže Clubhuse spustil aj možnosť monetizácie a zarábania v rámci sociálnej siete, je tu tiež riziko podvodných účtov, ktoré môžu zneužiť dôveru ľudí a vylákať z nich peniaze.