Reklama

Chcete ušetriť na domácom internete? Preneste si ho ku konkurencii, radí RÚ

Zdroj | Getty Images | Unsplash
Stanislav Vinc
Zdroj | Getty Images | Unsplash
Zdroj | Getty Images | Unsplash

Na prenosy telefónnych čísiel medzi mobilnými operátormi sme si už na Slovensku za tie roky zvykli. Ľudia sa pre tento krok rozhodujú z dôvodu dostupnosti lepších služieb, kvalitnejšieho signálu v ich lokalite, ale aj lepšej cenovej ponuke.

V rámci pripojenia k internetu je však prechod medzi poskytovateľmi výrazne menej bežný, vyplýva to zo štatistík Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Podľa predsedu úradu Ivana Martáka pritom môžu zákazníci z tejto zmeny výrazne profitovať.

Ak sa rozhodnete vymeniť poskytovateľa internetu, stačí vám osloviť nového poskytovateľa a ten zabezpečí to, že sa už nemusíte kontaktovať s tým, ktorého opúšťate. Prechod služieb bude plynulý k dohodnutému dňu, takže nebudete ani chvíľu bez internetu a ani nebudete platiť duplicitne.  Zároveň očakávame, že ten podnik, ktorý opúšťate, sa vám bude snažiť ponúknuť lepšie podmienky, aby si vás udržal,“ povedal predseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Ivan Marták v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva dopravy.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pri mobilných paušáloch naopak podľa úradu v blízkej budúcnosti neušetríte. Z porovnania cenníkov služieb všetkých štyroch operátorov vyplýva, že kvôli rastúcej cene energií volania, SMSky aj internet v mobile v budúcom roku u všetkých štyroch operátorov zdražejú.

Deje sa tak aj pri dcérskych a virtuálnych operátoroch. Len včera zdražovanie oznámil aj operátor Tesco mobile, ktorý svoje služby poskytuje v priestore mobilných sietí operátora O2. Vyššie ceny zákazníkom vykompenzuje tým, že im poskytne prístup k 5G pripojeniu.

Elektrickú energiu potrebujú 24/7, nedá sa tam ani nič ušetriť. Neviete vypnúť čas mobilnej siete alebo fixnú sieť, lebo plnia aj funkciu zabezpečenia núdzových volaní, ktoré musia fungovať nonstop. Zvýšené vstupy sa zrejme premietnu aj do výstupov, maloobchodné ceny asi aj v ďalšom roku porastú. Budeme sa snažiť, aby to bolo čo najmenej, aby sme sa postupne vrátili k tomu, čo zažívame od roku 2009, teda že tie ceny sa znižujú, čo dovolila stabilná cena energie aj nízka miera inflácie,“ dodal Ivan Marták.

Z bilančného rozhovoru tiež vyplýva, že na webovej stránke www.nevyziadanevolania.sk, prostredníctvom ktorej sa je možné odhlásiť z marketingových volaní, sa za mesiac od jej spustenia zaregistrovalo takmer 20-tisíc zákazníkov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.