Renomovaný výrobca špičkových fotoaparátov, kamier a optiky, Canon, si robí prieskum trhu, s kým by mohol spolupracovať na tvorbe fotoaparátu do smartfónov.
Nie je to nič nezvyčajné, veď takí nemeckí Leica i Zeiss či dnes už čínsky Hasselblad spolupracujú s výrobcami smartfónov roky, dokonca aj Nikon už na čomsi dávno spolupracoval.
Leica spolupracovala s Huawei, ale najnovšie robí so Xiaomi, no vyrába si aj vlastné smartfóny, naposledy jeden predstavila minulý rok. Hasselblad vďaka svojím novým čínskym majiteľom zas so spoločnosťou OnePlus i Oppo, ale aj samotnou spoločnosťou DJI, ktorá ho vlastní. Vivo má zas spoluprácu s nemeckou legendou Zeiss.
Pred pár rokmi sa tiež hovorilo o spolupráci Samsungu s japonským Olympusom, no doteraz sme nevideli žiadny oficiálny výsledok. Ten sme veľmi ani nepotrebovali, veď Samsung ako jeden z mála výrobcov smartfónov mal kedysi špecializovanú divíziu fotoaparátov, ktoré priamo aj produkoval.
Dnes má vlastnú divíziu už len Sony, ktoré sa venuje aj vlastnému vývoju snímačov. Tie používa nielen vo svojich smartfónoch, ale využívajú ho aj svetoví giganti, vrátane Apple.
To, že Canon teraz hľadá výrobcu smartfónov, s ktorým by mohol nadviazať užšiu spoluprácu nie je celkom sci-fi. Potvrdil to aj samotný CEO čínskej vetvy Canonu, Hideki Ozawa v nedávnom interview, informuje Gizmochina. Riaditeľ Ozawa prezradil, že Canon skúma možnosti, ale nič nie je isté.
Už len to, že Canon nad niečím takým uvažuje je ale obrovský krok. Canonu sa ťažko vzdávalo klasických jednookých zrkadloviek, ale aj kompaktov a v súčasnosti digitálnych zrkadloviek (DSLR), ktoré už aj v najvyššej kategórii nahrádzajú CSC aparáty. Trendom sa vyhnúť nedá a stále platí, že najlepší fotoaparát je ten, ktorý má človek vždy poruke. A tým je (a aj dlhé roky bude) smartfón.
S ktorou značkou by si Canon mohol začať?
Sony to určite nebude, má vlastnú divíziu. Samsung veľmi ťažko, Apple ešte ťažšie, alebo si viete predstaviť, že by Apple dovolil mať na svojom balení a v komunikácii inú značku ako svoju?
Další gigant, Xiaomi, má už spoluprácu s Leicou, vivo, Oppo a OnePlus svoju spoluprácu tiež už majú. LG so smartfónmi už nepočíta, HTC hoci predstavilo nedávno nový model, tiež už patrí do histórie. Ostáva ešte taká Nokia, ktorá má silné meno, ale kazí ho čínskymi „hlúpymi“ telefónmi s legendárnymi menami a vlajkovú loď nepredstavila pekne dávno.
Ostáva ešte Huawei, ktorý ale stráca na popularite mimo domácej krajiny kvôli absencii Google služieb. Prekvapiť by tak mohla Motorola, ktorá sa z priemernej značky začína dostávať do popredia aj top-end modelmi. V teoretickej rovine môže byť aj ASUS, no ten sa snaží osloviť hlavne hráčksku základňu Android používateľov.
Ostatné značky, hlavne tie čínske, patria k globálne menšinám, hoci na domácom trhu majú veľké zastúpenia. Canon sa ale len ťažku bude chcieť sústrediť na lokálnejšie trhy, keď môže spolupracovať s globálnou značkou. A možno sa mýlim a Canon začne spoluprácu práve na lokálnejšej úrovni, napríklad pokojne aj s domácimi značkami ako Sharp, Kyocera a ďalšími, ktoré vyrábajú smartfóny výhradne pre domáci trh. Uvidíme.