Mníchovský výrobca BMW už dávnejšie avizoval, že nové modely, ktoré prídu na trh po roku 2025 budú využívať platformu Neue Klasse, ktorá bude spoločná pre všetky druhy pohonov. Platforma je síce primárne navrhnutá pre batériové elektromobily, BMW však skúma možnosti ako ju prispôsobiť aj pre pohon vodíkom.
Generálny manažér spomínaného programu Jurgen Guldner potvrdil, že BMW pracuje na tom, aby bolo možné integrovať vodík do platformy Neue Klasse. Prvé vozidlá využívajúce túto platformu poháňané vodíkom neuvidíme na cestách skôr ako po roku 2025.
Úplne prvým modelom využívajúcim túto platformu bude sedan, pravdepodobne BMW 3 a po ňom bude nasledovať kompaktné SUV. Projekt vodíkového pohonu platformy Neue Klasse je zatiaľ len v počiatočných fázach, BMW však zaznamenáva pokroky vo vývoji
BMW sa nespolieha len na elektrický pohon, a preto platforma Neue Klasse bude zároveň pripravená na použitie spaľovacích motorov, plug-in hybridného pohonu a spomínaného vodíka prostredníctvom palivových článkov. Takýto prístup umožňuje BMW zostať flexibilné a podľa požiadaviek trhu veľmi rýchlo zareagovať na zmeny.
Výrobca plánuje použitie menších vodíkových nádrží, ktoré by využili priestor určený pre batérie v prípade elektromobilu. Zvýšilo by to flexibilitu pri výrobe rôznych modelov, keďže jeden druh nádrže by sa mohol využívať vo viacerých modeloch.
Najrozsiahlejšie skúsenosti s vodíkovým pohonom za použitia palivových článkov má japonská Toyota, ktorá sa tomuto druhu pohonu venuje už takmer 30 rokov. BMW má taktiež rozsiahle znalosti a skúsenosti s použitím vodíka pre pohon osobného automobilu.
Na začiatku nového milénia mníchovský výrobca predstavil luxusný sedan BMW 7, ktorý bol vybavený spaľovacím motorom využívajúcim ako palivo vodík. Žiaľ do sériovej výroby sa tento zaujímavý projekt nedostal.
Po kratšej odmlke sa BMW sústredilo na palivové články využívajúce k výrobe elektrickej energie vodík. Dôkazom toho je aj nedávne spustenie testovacej série vodíkového BMW X5, ktoré vzniká priamo v Mníchove.
BMW sa radí medzi výrobcov ako Toyota, Hyundai, Honda alebo aj koncern Stellantis, ktorý vo vodíku vidia jednu z možností pohonu budúcich automobilov. Aj napriek negatívam, ktoré súvisia s energetickou náročnosťou výroby vodíka je skvelé vidieť, že sa stále nájdu automobilky, ktoré sa do budúcna nespoliehajú len na batériové elektromobily.