Aj keď budete mať dosť šťastia a prostriedkov, aby ste získali legendárnu elektrickú limuzínu Tesla Model S, ktorá patrí k vozidlám tejto kategórie s najdlhším dojazdom (85 kWh verzia má akčný rádius 426 km), stále budete oproti spaľovacím motorom v nevýhode. Hustá sieť staníc Supercharger síce umožní dlhé jazdy, ale uvedený hendikep nerieši.
V niekoľkých krajinách preto experimentujú s koncepciou bezdrôtového napájania/dobíjania elektromobilov pomocou infraštruktúry zabudovanej priamo do vozovky. Trasu o dĺžke 12 km pre bezdrôtovo napájané elektrobusy už má napríklad Južná Kórea, ktorá pritom používa formu magnetickej rezonancie (Shaped Magnetic Field in Resonance, SMFIR). Na rozdiel od rozšírenej technológie bezdrôtového nabíjania Qi, ktorú využívajú hlavne mobilné telefóny, nie je magnetická rezonancia natoľko obmedzovaná vzdialenosťou vysielača a prijímača energie.
Podľa portálu Mashable momentálne rozvíja myšlienku dobíjacej infraštruktúry zabudovanej priamo v cestách exekutíva Spojeného kráľovstva. Highways England spúšťajú 18 mesačný experiment s nabíjacou trasou pre elektromobily. Zatiaľ bude mimo verejných ciest, ale pod povrchom budú zabudované technológie, simulujúce podmienky na diaľnici. Británia chce v budúcnosti výrazne znížiť emisie z dopravy práve podporou elektromobility.
Minister dopravy Andrew Jones uviedol, že vláda počas nasledujúcich piatich rokov podporí výskum a testy bezdrôtového napájania elektromobilov dotáciou 500 miliónov libier, čo by malo krajinu posunúť na čelo rebríčka pri osvojovaní si príslušných technológií.
Nájdu sa však aj skeptici a odporcovia tejto myšlienky. Dr Paul Nieuwenhuis, riaditeľ Electric Vehicle Centre of Excellence pri Cardiff Business School pre BBC uviedol, že obrovské náklady, ktoré by si vyžiadalo vybudovanie potrebnej dobíjacej infraštruktúry, hoci len na diaľničných trasách, sú neadekvátne. Platí to zvlášť s prihliadnutím na pokrok pri vývoji kapacity batérií a na budovanie siete Superchargerov.
Veľkým, a pritom málo zdôrazňovaným problémom sú aj straty pri bezdrôtovom nabíjaní automobilu, ktoré môžu byť v pohybe ešte vyššie. Pri výkonoch rádu MW, ktorý bude potrebovať niekoľko kilometrový úsek vozovky, aby bol schopný súčasne „utiahnuť“ desiatky a stovky elektromobilov, budú problémom aj straty na úrovni jednotiek percent. Preto si myslíme, že rozumnejšou alternatívou je autonómny pohon elektromobilov – či už s klasickými batériami, alebo na báze palivových článkov a vodíkovej energetiky.