Reklama
Advertisement
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Bollinger predstavil nové verzie terénnych elektromobilov B1 a B2

Bollinger predstavil nové verzie terénnych elektromobilov B1 a B2
Zdroj | Bollinger Motors
Stanislav Vinc
Bollinger predstavil nové verzie terénnych elektromobilov B1 a B2
Zdroj | Bollinger Motors
Zdroj | Bollinger Motors

Americká spoločnosť Bollinger Motors už nejaký ten rok pracuje na svojich terénnych elektromobiloch B1 a B2, ktoré najnovšie aktualizovala ešte pred ich uvedením na trh.

Bollinger Motors sa pomaly, ale isto chystá na ostrý vstup na automobilový trh zo svojej centrály v americkom meste Michigan, kde aktuálne prebieha posledné dolaďovanie detailov prototypov elektrických modelov B1 a B2. Hranaté SUV a pick-up by sme mohli vidieť na cestách už budúci rok.

Zdroj | Bollinger Motors

Pripravované modely sa navonok okrem zamerania na prepravu nástrojov a materiálu alebo ľudí, až tak príliš nelíšia. Pod povrchom sú dokonca na vlas rovnaké, takže spolu zdieľajú aj všetky parametre.

Zdroj | Bollinger Motors

Elekromobily budú využívať duálny systém elektromotorov s celkovým výkonom 614 koní a krútiacim momentom 905 Nm. Spoločnosť sľubuje dosiahnutie rýchlosti 100 km/h za 4,5 sekundy, pričom maximálne elektromobily (s obmedzovačom) dosiahnu rýchlosť 160 km/h.

Zdroj | Bollinger Motors

Batériový modul ponúkne kapacitu 129 kWh, s ktorým by podľa metodiky EPA mali modely B1 a B2 prejsť na jedno nabitie zhruba 320 kilometrov. Keďže nejde o prestrelené číslo a keďže metodika EPA je všeobecne považovaná za najspoľahlivejšiu, elektromobily Bollinger ju môžu pokojne dosiahnuť.

Zdroj | Bollinger Motors

Bollinger B1 a B2 majú zvládnuť odniesť celkovo 2 360 kilogramov a utiahnuť údajne zvládnu až 3 400 kilogramov. Elektromobily tak nebudú úžitkovo iba vyzerať, spoločnosť to s ich úžitkovosťou zjavne myslí vážne. Dokazuje to aj nastaviteľné odpruženie s rozsahom svetelnej výšky medzi 25-50 centimetrami a redukčná prevodovka pre jazdu v teréne.

Zdroj | Bollinger Motors

Teraz je už iba otázne, kedy sa podarí spoločnosti Bollinger Motors pripravované elektromobily dokončiť a začať predávať. V tomto štádiu sme už totiž videli stroskotať niekoľko nádejných elektromobilových start-upov. Na viac informácií o dostupnosti a cene si však budeme musieť podľa spoločnosti počkať ešte niekoľko mesiacov. Medzitým svoj pick-up zrejme predstaví už aj Tesla.