Apple dramaticky zvýšilo investície do svojej divízie príslušenstva pre smart domácnosti. Záujem o ekosystém s HomeKit plánuje oživiť aj s vlastnými inteligentnými doplnkami.
Kým pred rokmi bolo zlatým štandardom mať v domácnosti jeden počítač, pri ktorom sa podľa potreby (a naliehavosti) striedali všetci členovia domácnosti, dnes má každý smartfón s násobne väčším výkonom. Napriek tomu je stále priestor na rozširovanie výpočtovej techniky.
Inteligentná domácnosť je sľubný, stále sa len rozliehajúci biznis, ktorý má čo poskytnúť používateľom. Apple prezieravo, už pred rokmi vybudovalo platformu HomeKit, ktorá slúži na ovládanie a správu inteligentného domáceho príslušenstva.
Dodnes však príslušenstva s podporou HomeKit nie je veľa. Konkurencia je na tom omnoho lepšie. Apple sa konečne spamätalo a rozhodlo naskočiť do rozbehnutého vlaku. Svoj podiel na trhu chce získať nielen cez výrobky iných firiem, ale aj svojimi vlastnými.
Podľa agentúry Bloomberg začalo Apple investovať veľké peniaze do svojej divízie inteligentnej domácnosti. Spoločnosť zvažuje o aké výrobky by bol najväčší záujem. V centre záujmu sa ocitli inteligentné žiarovky, svetlá ale aj zámky do dverí.
Ďalším veľkým segmentom sú domáce bezpečnostné kamery. Práve iOS 13 a iPadOS 13 prichádza s HomeKit Secure Recording. Táto služba umožní kamerám bežiacich na platforme HomeKit nahrávanie videí na iCloud (zašifrované štandardom end-to-end).
Novú divíziu má údajne na povel Andreas Gal, toho Apple získalo vďaka akvizícii spoločnosti Silk Labs koncom minulého roku. Spoločnosť založili v roku 2015 traja bývalí zamestnanci Mozilly, jedným z nich je Gal. Silk Labs sa venoval integrácii umelej inteligencie do malých zariadení, napríklad fotoaparátov, tak, aby sa zachovalo súkromie používateľov.
Apple v snahe o uľahčenie podpory HomeKit prešlo z hardvérového autentifikačného systému na čisto softvérový. Napriek tomu sa mnoho výrobcov sťažuje, že pridávanie podpory HomeKit je nákladné a proces certifikáciou Apple príliš pomalý. Situáciu neuľahčil ani príchod smart reproduktora HomePod, ktorý je (v porovnaní s konkurenciou) príliš drahý a dodnes sa oficiálne nepredáva vo väčšine krajín sveta.
Neposlednou otázkou je, akú cenovú politiku Apple nastaví. Ak dnes totiž stojí inteligentná zásuvka zhruba 40 eur, ťažko si predstaviť veľký komerčný úspech so zariadením ponúkajúce to isté len s logom jablka za 100 eur. Apple si ľudia kupujú aj kvôli imidžu a smart doplnky, nech sú akokoľvek inteligentné, nie sú tak na očiach ako iPhone, alebo macBook v kaviarni.