Ak ste v posledných dňoch navštívili webový Android Market, zrejme vás prekvapilo, že ste sa ocitli na stránkach novej služby Google Play. Zatiaľ sa zmenili viac-menej iba logo a názov obchodu, je to ale prvý krok k razantnejším zmenám.
Webová služba Android Market tento týždeň zmenila svoju adresu (na play.google.com), názov i logo. Zmenou, resp. premenovaním Google Play gigant sleduje niekoľko cieľov. Hlavným je unifikácia viacerých „obchodných“ služieb do jedného celku. Pre nás to neznamená prakticky nič, keďže na Slovensku o filmoch, knihách ani hudbe od Googlu zatiaľ nechyrujeme. Snáď sa to skoro zmení. Zatiaľ Google Play poskytuje zhodnú funkcionalitu, ako starý webový Android Market. V najbližšom čase budú aktualizované aj mobilné aplikácie Android Marketu, konkrétne na všetkých prístrojoch s Androidom 2.2 a vyšším. Ak ste aktualizáciu zatiaľ neobdržali, určite čoskoro Google Play obdržíte. Nenechajte sa preto prekvapiť, ak vám z menu zmizne ikona Android Marketu.
Nová platforma pozostáva z týchto častí:
-
Google Play Music (obchod s hudbou, 20 000 skladieb zdarma)
-
Google Play Books (obchod s e-knihami)
-
Google Play Movies (požičovňa filmov s podporou HD)
-
Google Play Apps (zatiaľ jediná dostupná kapitola u nás!) obsahujúca až 450 000 Android aplikácií.
Jednou z kľúčových myšlienok je cloud computing – všetok zakúpený tovar budete mať prostredníctvom internetu dostupný odkiaľkoľvek, pravdepodobne zo všetkých kompatibilných zariadení. Samozrejme, toto je iba začiatok, spustenie Google Play jasne naznačuje, že v blízkej dobe prídu razantné novinky. Ale keďže väčšina ľudí nemá rada zmeny, ako protihodnotu zatiaľ Google ponúka v akcií populárne aplikácie iba za 49 centov.
Foto: Autor, Google