Reklama

Alpine verí vodíku, superšport Alpenglow Hy6 možno uvidíme aj na cestách

Zdroj | Alpine
Stanislav Vinc
Zdroj | Alpine
Zdroj | Alpine

Zatiaľ čo tím Alpine v šampionáte Formuly 1 v závere budúceho roka zatvorí svoju vlastnú továreň na vývoj a výrobu vlastných hybridných motorov pre monoposty, samotná automobilka sa pohráva s myšlienkou, že by pre ňu dôležitú rolu mohli hrať v budúcnosti vodíkové pohony.

Po modeli Alpenglow Hy4 predstavenom v máji, prichádza jeho výkonnejší súrodenec Hy6 so 6-valcovým motorom. Aj keď má v DNA preteky Le Man, Alpine zvažuje, že by sme ho časom mohli vidieť aj na bežných cestách.

Modely Alpenglow plnia pre športovú divíziu francúzskej automobilky Renault úlohu zadných dvierok v prípade, že by cesta elektrifikácie osobnej prepravy nevyšla. Šikovný je v rámci tohto projektu aj samotný názov Alpenglow, ktorý označuje žiaru svetla viditeľnú nad horami pred východom slnka. Inými slovami, jedná sa o náznak nových začiatkov.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Alpine

Alpenglow Hy6 ponúka viac ako 2-násobný výkon oproti predchádzajúcemu funkčnému prototypu Hy4. Pod kapotou má 3,6-litrový 6-valec preplňovaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 544 kW (740 koní) pri 7 600 ot/min, čo zodpovedá špecifickému výkonu 211 koní/liter a maximálnej rýchlosti viac ako 330 km/h. Motor bol navrhnutý tak, aby bol jeho zvuk výrazný až pri maximálnych otáčkach 9 000 ot/min.

Vodík motoru poskytujú tri nádrže s kapacitou po 2,1 kg, kde sú v plynnej forme uložené pod tlakom 700 barov. Jedna nádrž sa nachádza v zadnej časti kokpitu, ďalšie dva vo ventilovaných priehradkách po bokoch šasi, kde ich musí pilot a pasažiér pri nastupovaní cez krídlové dvere prekročiť. Palivové nádrže strážia senzory snímajúce prítomnosť vodíka a vybavené sú ventilmi pre rýchlu evakuáciu paliva v prípade požiaru.

Keďže celý tento pohon vyvinul sám Alpine, dizajnérom bolo ľúto schovať ho pod kapotu. Motor je tak prekrytý len sklom s modrým nádychom, ktorý ladí so zvyškom karbónovej karosérie v lakovaní Specular Blue. Pozornému oku automobilistu neújde, že tvar zadného okna Hy6 odkazuje na model A110, zatiaľ čo nasávacie potrubue s logom Hy6 pripomína úpravu krytov hláv valcov na starých pretekárskych autách.

Zdroj | Alpine

V interiéri, alebo skôr kokpite, budú posádku obklopovať fialové purpurové duzajnové prvky prítomné na volante, tlačidle štartovania a sedadlách. Trojuholník v prednej časti kokpitu typický pre Alpine má pripomínať hory, no plní zároveň aj niekoľko vizuálnych funkcií – indikuje úroveň bočného preťaženia v reálnom čase, otáčky motora alebo informácie o prechádzaní rýchlosti na štýl vizuálnych prvkov z videohier.

Alpenglow Hy6 si svoju premiéru odbil na parížskom autosalóne s tým, že sa pôvodne malo jednať len o prototyp pretekárskeho auta a platformu pre vývoj vodíkového pohonu pre ďalšie modely skupiny Renault. Alpine však má napokon záujem preniesť Hy6 aj do sériovej výroby, aj keď špecifické ciele v tomto smere zatiaľ automobilka neprezradila.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.