Produkty Sonos podporujú nielen vlastného hlasového asistenta, ale aj Amazon Alexa, Google Assistant, či čiastočne aj Apple Siri. Kým vlastného asistenta, Alexu a Siri pridáte do Sonosu v priebehu pár sekúnd či minút, na Slovensku (a ďalších nepodporovaných krajinách) je pridávanie Google Assistanta nočnou morou.
Najnovšie už nefunguje ani overený on-line návod. Po tom, čo sme v dome zmenili klasickú Wi-Fi za Wow Wi-Fi od Telekomu, musel som postupne popridávať do novej siete všetky možné Wi-Fi zariadenia. Ako prvý ale prišiel na ranu soundbar Sonos Arc.
Ten používame nielen na prehrávanie zvuku z televízora, ale aktívne aj na počúvanie hudby cez Spotify a hlasové ovládanie smart zariadení v domácnosti. Ocitnúť sa zrazu bez Assistanta bolo akoby sme nemali ani len Wi-Fi. Veľký problém.
Spomenul som si na starý návod, prehlásiť smartfón s appkou Sonosu do angličtiny a zmeniť aj krajinu/región ideálne na USA + zmeniť prípadne región aj v účte Sonos cez web a ono to pôjde. Žiaľ, appka Sonos v iOS sa takto oblbnúť nedala a ani tá v Androide nebola na tom o nič lepšie. Odpoveď bola vždy rovnaká – Google Assistant is not available in your country.
Okamžite som zapol Google a hľadal možné riešenia. Všetky boli založené na rovnakom princípe, aký som si pamätal z prvého pridávania Assistanta pred pár rokmi.
Skúsil som aj VPN, konkrétne Proton VPN, virtuálne som sa presťahoval do USA. Pomohlo to. Aplikáciu v iOS som takto dokázal presvedčiť, že mám nárok na inštaláciu Google Assistanta. Apple iOS mal ale iný názor, pretože Assistant nie je súčasťou operačného systému a je nutné mu nainštalovať dedikovanú aplikáciu. Tú ale App Store nenainštaluje na slovenské zariadenie, hoci sa javí ako zariadenie v USA.
Kolega Stano Vinc ale prišiel s prevratnou myšlienkou – založiť si americké Apple ID a s ním sa prihlásiť do App Store v smartfóne. Na založenie druhého Apple účtu ale potrebujete druhý e-mail. Zároveň buďte pripravení na to, že budete potrebovať aj nejakú reálnu adresu v USA. Pridanie kreditnej karty po prihlásení do App Store našťastie nie je potrebné, je to možné zrušiť. Rovnako ako aj overenie nového Apple ID v App Store je možné cez slovenské telefónne číslo, ktoré máte v danom iPhone. Potrebovať ešte aj americké číslo a americkú kreditku by celý tento proces opäť obmedzilo, až znemožnilo.
Až potom bolo možné celý proces zopakovať, teda otvoriť si aplikáciu Sonos, nájsť produkt, ku ktorému je možné pridať Google Assistanta, potvrdiť všetky možné kroky, ktoré človeka dostanú až do App Store a nutnosti nainštalovania aplikácie Google Assistant.
Ako pridať Google Assistant do reproduktorov Sonos?
Hoci návod je popísaný vyššie, zhrniem ho v pár bodoch:
- Prepnúť si smartfón do anglického jazyka.
- Zmeniť v nastaveniach krajinu/región na USA.
- Zmeniť cez web adresu v účte Sonos
- Nainštalovať a spustiť VPN aplikáciu (napr. Proton VPN)
- Zmeniť si krajinu cez VPN na USA
- Založiť si nové Apple ID so sídlom v USA
- Odhlásiť sa z App Store v smartfóne a prihlásiť sa s novým „americkým“ Apple ID
- Otvoriť appku Sonos a pridať hlasového asistenta
- Odhlásiť sa z App Store s „americkým“ Apple ID a prihlásiť sa s reálnym
- Zmeniť jazyk, krajinu/región v smartfóne na slovenčinu a Slovensko