Reklama

Ako na úspešný online biznis? Máme 7 tipov, ktoré sa oplatí dodržať

PR článok

Jedným z najpopulárnejších spôsobov, ako v dnešnej dobe naštartovať podnikanie, je založenie vlastného e-shopu. Svoje kreatívne nápady tak môže zrealizovať ktokoľvek a v akejkoľvek oblasti.

Vďaka Shoptetu si sen o vlastnom podnikaní môže splniť ktokoľvek a aj človek bez IT znalostí môže mať online obchod sprevádzkovaný za pár dní. Na čo by ste však mali myslieť, aby si ho obľúbili aj zákazníci a pravidelne sa vracali?

Vzhľad obchodu zaujme okamžite

Obsah pokračuje pod reklamou

Prvou vecou, ktorú si návštevníci všimnú, je zvyčajne dizajn online obchodu. „Všetko by spolu malo ladiť – font, farby aj obrázky. Často vidím napríklad bannery, ktoré do konceptu nezapadajú,“ vysvetľuje produktový manažér Shoptetu Ondřej Mikoláš. Ak si na dizajn netrúfate, môžete pri príprave e-shopu spolupracovať s grafikom, ktorý vám aspoň na začiatku pomôže nastaviť základné pravidlá. Šikovných grafikov nájdete aj medzi Shoptet Partnermi. 

Pri využívaní dizajnových prvkov nezabudnite ani na jednotnosť naprieč celým marketingom – či už sú to sociálne siete, bannery alebo rôzne letáky. „V ideálnom prípade by si mal každý zákazník všetko spojiť aj bez toho, aby bolo niekde vidieť logo.“

Tovar na dva kliky

Veľký dôraz treba klásť na prehľadnosť e-shopu – a to tak v zmysle grafiky, ako aj organizácie e-shopu. Písmo sa musí dobre čítať, nesmie splývať s pozadím a nevypláca sa ani používanie fontov, ktoré znižujú čitateľnosť.

Čo sa týka organizácie e-shopu, kategória a štruktúra menu je asi zo všetkého najdôležitejšia. ,,Zákazník by mal na dva kliky nájsť svoju kategóriu a produkt, ktorý hľadá. Rozhodne by sa nemal cítiť ako v bludisku, pretože vtedy prichádza frustrácia a z obchodu odchádza,“ vysvetľuje odborník.

Ponúknite maximum informácií

Mnoho e-shopov nevypĺňa parametre produktov alebo na webe túto kategóriu skrýva. Je to chyba. „Namiesto toho by ste mali nad týmto opisom rozmýšľať a doplniť čo najviac informácií. Zvýši sa tak dôveryhodnosť webu a dobrý opis bude mať vplyv aj na objednávky,“ dodáva odborník Shoptetu.

Už pri vyberaní výrobkov by mal mať zákazník informácie o ich veľkosti, materiáli, spôsobe použitia či starostlivosti o ne. Urobíte tak službu nielen jemu, ale aj sebe a svojim zamestnancom. Poctivo pripravené opisy totiž zväčša výrazne znižujú počet mailov či telefonátov, v ktorých sa vás potenciálni zákazníci na tieto veci pýtajú.

S pop-up oknami radšej opatrne

Jedným z prvých reklamných prvkov, ktoré zvykneme na stránke objaviť, sú vyskakovacie pop-up okná so zľavami či na zber e-mailových kontaktov. Tie často zaberajú celú plochu a objavia sa ihneď po kliknutí na stránku. Podľa Ondřeja Mikoláša je lepšie sa im najmä pri prvej návšteve vyhnúť.

„Zákazník ešte ani nevie, kde je a či na stránke nájde vôbec to, čo hľadá. V priebehu pár sekúnd je preto dôležité urobiť dobrý dojem a vinou pop-up okna ho väčšinou stratíte. Čím viac toho zákazník na začiatku musí odkliknúť, tým horšie.“

Zdroj | Adobe Stock

Namiesto zľavy praktický darček

Vo všeobecnosti Ondřej Mikoláš odporúča sa zľavám úplne vyhnúť alebo s nimi pracovať naozaj s citom. Môžu totiž e-shopu zbytočne znížiť maržu. Produkty, ktoré konkurencia neponúka, a výborný marketing často zaručia aj nákup bez zľavy.

Ak chcete dať zákazníkovi niečo navyše, je podľa neho lepšie pridať čosi, čo priamo súvisí s tým, čo predávate. „Ak sú to šraubováky, skúste dať zákazníkovi ako darček pár zaujímavých šraubov a opíšte, na čo slúžia a ako ich možno využiť. Tým, že zákazníka budete edukovať a pomôžete mu produkt používať, máte zaručenú pozitívnu recenziu.“

Obsah pokračuje pod reklamou

Nebojte sa skúšať

S mnohými vylepšeniami vám môže pomôcť platforma, na ktorej si e-shop založíte. Shoptet si za svoj domov vybrali už desaťtisíce e-shopov v Česku aj na Slovensku, a to aj vďaka rôznym doplnkom. Vylepšenia e-shopu tak nemusíte sami kódovať, stačí si len vybrať a použiť ich. Zaplatíte mesačný poplatok v hodnote pár eur a následne si vyhodnotíte, či doplnok splnil svoje poslanie alebo nie.

Môžete tak vyskúšať napríklad upozornenie na nedokončenie nákupu, platbu v cudzích menách či automatické rozosielanie e-mailov. „Automatizovanými e-mailmi môžete požiadať o hodnotenie, feedback, poslať link na sociálne siete alebo poslať ďalšie zaujímavé tipy na to, ako s produktom pracovať,“ vysvetľuje Ondřej Mikoláš. Výbornými doplnkami sú podľa neho aj Retino či MessageOK, vďaka ktorým je reklamácia vybavená rýchlo a s ohľadom na zákazníka.

Viac času na podnikanie, ľahšia práca s e-shopom

Platforma, na ktorej obchod máte, by vám mala čo najviac uľahčovať prácu tak, aby ste mali čas na vlastný biznis a na svojho zákazníka. Presne to je cieľom Shoptetu.Množstvo vylepšení, ktoré uľahčujú fungovanie e-shopu, môžete mať vďaka doplnkom okamžite bez veľkých nákladov na kódovanie.

Zaujímavé rady a tipy od top odborníkov sa dozviete vďaka Shoptet Univerzite, a keď si neviete poradiť, môžete sa obrátiť na zákaznícku podporu v češtine alebo slovenčine či na facebookovú skupinu Shoptet poradna, kde si vymieňajú skúsenosti tisícky e-shoperov. Prvý mesiac máte navyše zadarmo, takže si môžete jeho fungovanie vyskúšať na vlastnej koži.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.