Reklama

AI obsah na YouTube vás už neoklame, autori ho musia riadne označiť

Zdroj | YouTube
Stanislav Vinc
Zdroj | YouTube
Zdroj | YouTube

Videoplatforma YouTube po vzore niektorých sociálnych sietí začne riadne označovať obsah, ktorý bol vytvorený za pomoci generatívnej umelej inteligencie. Chce tak zamedziť zavádzaniu divákov.

Tvorcovia videí budú musieť pri nahrávaní videa označiť, že vo svojom videu použili realisticky vyzerajúci obsah vytvorený pomocou AI. Ak tak aj neurobia, urobiť to za nich môže automaticky YouTube.

Text vygenerovaný umelou inteligenciou nemá z hľadiska potenciálu zmiasť či zavádzať jeho prijímateľov, príliš veľkú váhu. To sa však nedá povedať o obrázkoch, zvukových nahrávkach a dnes už dokonca aj videách, ktoré dokážu generatívne modely AI vytvárať. Výsledky ich tvorby sú už dnes často na nerozoznanie od reality, čoho najlepším príkladom je najnovšie ukážka modelu Sora od spoločnosti OpenAI.

Obsah pokračuje pod reklamou

Zatiaľ čo Sora je ešte aktuálne vo fáze uzatvoreného vývoja, tvorcovia videí na YouTube do svojej produkcie často vkladajú aj umelou inteligenciou vygenerované obrázky, či už s cieľom zavádzať či šokovať divákov, niekedy jednoducho len z dôvodu ilustračných potrieb. Nie vždy musí byť však jasné, či sa jedná o skutočný alebo umelý obsah od AI.

YouTube preto tvorcom videí najnovšie umožní označiť, že vo videu použili „upravený“ obsah. Má to však háčik, nie každý obsah vygenerovaný umelou inteligenciou je potrebné označiť, iba ten, ktorý by potenciálne mohol zmiasť divákov.

Zdroj | YouTube

Označovať bude potrebné obsah, ktorý napríklad:

  • Použitie podoby reálnej osoby: DIgitálne upravovanie obsahu tak, že autor videa nahradí tvár jednej osoby za inú, alebo synteticky vygeneruje hlas pre účely narácie videa,
  • Upravovanie záznamov skutočných udalostí alebo miest: Autor videa napríklad vytvorí dojem, že skutočnú budovu zachvátil požiar, alebo zmení skutočnú panorámu mesta, aby vyzerala inak ako v skutočnosti,
  • Vytváranie realistických scén: Zobrazuje realistické zobrazenie fiktívnych významných udalostí, ako je napr. tornádo smerujúce na skutočné mesto.

YouTube naopak nebude riešiť, ak autorovi videa pomohla umelá inteligencia pri vymýšľaní scenára, generovaní nápadov či vytváraní titulkov pre video. Zároveň ale autori nemusia zaškrtávať značku AI ani v prípade, ak je z AI generovaného obsahu jasné, že sa nejedná o realitu, resp. je jednoduché rozpoznať, že daný obsah je vytvorený počítačom.

Zdroj | YouTube

Ak teda napríklad vo videu uvidíte niekoho jazdiť na jednorožcovi naprieč rozprávkovým svetom a pod týmto videom nebude označenie, že sa jedná o obsah vygenerovaný pomocou AI, nemusíte takéto video nahlasovať. Rovnako je povolené použitie AI ja na úpravu vizuálneho štýlu videa, špeciálne efekty či skrášľovacie filtre.

YouTube začne značku obsahu generovaného pomocou AI zobrazovať najprv v mobilnej aplikácii YouTube, ku ktorej sa neskôr pridá aj aplikácia pre televízory a samotná webová verzia pre počítače. Nová značka sa môže napokon objaviť aj spätne pri dávnejšie vytvorených videách, ak YouTube dospeje k záveru, že by takýto obsah mohol miasť divákov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.