Reklama

A je to tu! Čínsky výrobca elektromobilov chce v EÚ svoju fabriku

Zdroj | MG
Richard Pliešovský
Zdroj | MG
Zdroj | MG

Slovensko je krajnou automobiliek, ale to neznamená, že to tak bude večne. Stačí ak koncerny neskoro prejdú na elektromobily a problém môže byť na svete.

Ďalšie vrásky na čele môže urobiť konkurencia z ďalekej Ázie. To, že nejde len o teóriu, ukazuje automobilka SAIC, ktorá oznámila, že hľadá lokalitu na výrobu svojich elektromobilov v Európe.

SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation Motor Corp. Ltd.) je najväčší čínsky štátny automobilový podnik v krajine. Možno ste o tejto spoločnosti nikdy nepočuli, ale určite poznáte automobilky General Motors či Volkswagen Group, presne s nimi (a s ďalšími) SAIC spolupracuje.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

MG EHS je unikátny plug-in hybrid, ktorý má dušu, svaly a vlastnú hlavu

V spolupráci s Volkswagenom SAIC vyrába Audi Q5 e-tron, Volkswagen Phideon a Volkswagen ID.6. SAIC s General Motors vyrobili Chevrolet Menlo, Buick Velite 6, Buick Velite 7 (založený na platforme Bolt BEV2) a mnohé ďalšie elektrifikované, ale i benzínové modely.

SAIC-GM-Wuling Automobile zostáva hlavným spoločným podnikom v zámorí, ktorý vyrába úžitkové a spotrebiteľské vozidlá pod značkami Wuling a Baojun. Ak zarátame spoločné podniky, SAIC Motor je ako jedna z najväčších spoločností vyrábajúcich plug-in hybridy a druhou najväčšou automobilkou vyrábajúcou plne elektrické vozidlá na svete.

Čínska automobilka odhaduje, že jej predaje v zámorí by mohli v roku 2023 prekročiť 1,2 milióna kusov.

Samozrejme, väčšina modelov je určených pre čínsky trh. No automobilka rozširuje svoj záber. V Európe má medzi motoristami najväčšiu popularitu podznačka MG, ktorú SAIC vlastní. Za 6 mesiacov sa ich tu predalo 115 000 kusov. Dodávame, že pôvodné automobily britskej značky MG sa prestali vyrábať v roku 2016.

Pozrite si

MG predbehne aj Teslu! Na trh plánuje prísť dvojmiestny elektrický športiak

Po úspešnom nástupe sa SAIC rozhodla rozšíriť svoju výrobu aj na náš kontinent. Aktuálne má svoje fabriky okrem Číny aj v Thajsku, v Indii a v Pakistane. Spoločnosť teraz intenzívne hľadá vhodnú lokalitu v Európe, kde by mohla postaviť novú fabriku na elektromobily. Slovensko zatiaľ z výberu nevypadlo, ale nič nenasvedčuje, že práve my privítame novú automobilku.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.