- #E-mobilita
- 2 min.
- 12.1.2022
Je tu ďalšie elektrické Bugatti! Je dizajnovou lahôdkou, výkonom neohúri
Už v roku 2020 sa objavilo úplne prvé Bugatti na elektrický pohon, teraz tu máme ďalšie plne elektrické Bugatti. Ani to, ani toto nové ale nie sú plnohodnotné vozidlá. Namiesto elektromobilu Bugatti s črevami od dnes už materskej spoločnosti Rimac sme sa dočkali iba dvojkolesového elektrického dopravného prostriedku.
Bugatti vytvorilo plne elektrickú kolobežku v spolupráci so spoločnosťou Bytech International. Vznikla luxusná kolobežka, ktorá už na prvý pohľad vyzerá, že ju navrhli s citom pre detail.
Samozrejmosťou sú dizajnové prvky Bugatti, napríklad červené logo v prednej časti či iniciály Ettoreho Bugattiho na zadnom blatníku. Absolútnou lahôdkou je nasvietené logo ∃Β za kolobežkou, presne tak, ako svietia veľké Bugatti po otvorení dverí.
Podsvietená je však aj platforma na státie. LEDky ale nájdeme okolo zadného blatníka či na riadidlách, aby bol jazdec dobre viditeľný aj v nočných hodinách. LEDky na riadidlách zároveň slúžia aj ako smerovky. LED svetlomet nechýba ani vpredu, aby jazdec zas videl na cestu.
Na ovládanie slúži LCD displej, na ktorom vidieť aktuálnu rýchlosť, ale aj jeden z trojice jazdných režimov, či dojazd. Zaujímavé je, že kolobežka je vybavená aj elektronickým ABS, pričom brzdy sú na oboch kolesách.
O chod sa stará 700 W elektromotor v prednom kolese, ktorý dokáže kolobežku vyhnať do rýchlosti 30 km. Samozrejme, bude závidieť od hmotnosti jazdca, je rozdiel či na nej pôjde 60-kilogramový jazdec, alebo 100-kilový. Maximálna nosnosť je 110 kg.
Samotná kolobežka má až takmer 16 kg. 36 V batéria má kapacitu 10 Ah, resp. 360 Wh. Dojazd na jedno nabitie má byť podľa výrobcu 35 km. Nabíja sa z bežnej 230 V zásuvky, trvať to má 4 hodiny.
Kolobežke je skladacia, kĺb je tesne nad hlavnou platformou a je súčasťou rúry riadidiel. V predaji má byť v 3 farbách – modrej Agile Bluet, striebornej a čiernej. Zatiaľ ale nie je známe kedy a za akú cenu príde na trh.