V novembri minulého roka predstavili dvaja najväčší konkurenti nové generácie svojich najznámejších konzol. Po niekoľkých mesiacoch od začiatku predaja, ktorý potrápil najmä nedostatok čipov, je jasne vidieť, ktorá spoločnosť bola v predajnosti úspešnejšia.
Xboxu sa darilo predovšetkým v Indii
Next-gen konzoly od Microsoftu s názvami Xbox Series X a Xbox Series S sú podľa informácii od Microsoftu najpredávanejšími konzolami spoločnosti, aj napriek problémom, kedy bolo takmer nemožné kúpiť konzolu hneď po uvedení.
Analytici odhadujú, že predaje Xbox Series X a S dosiahli k 30. júnu tohto roka počet 6,5 milióna predaných kusov. To je značný nárast oproti 5,7 miliónu pri Xbox One a 5 miliónom pri Xboxe 360 v rovnakom časovom období.
Jedným z najväčších lákadiel konzol od Microsoftu je služba Game Pass. Hráč zaplatí mesačný poplatok a „odomkne“ sa mu knižnica hier, ktoré môže sťahovať. Najlepšie na tom je, že táto služba je dostupná aj pre počítače, smartfóny a tablety.
Lacnejší variant Xbox Series S mal skvelé predaje najmä na indickom trhu. Tam na druhom mieste bola konzola PlayStation 4, ale hráči si radšej priplatili za vyšší výkon a Game Pass.
Sony predalo už 10 miliónov konzol PlayStation 5
Sony koncom tohto mesiaca oficiálne oznámilo, že predalo 10 miliónov kusov PlayStation 5. Konkrétne tento počet dosiahla 18. júla. Bolo to o mesiac skôr ako svojho času PlayStation 4. Ide o skutočný úspech novej generácie PlayStation. Zdá sa, že Sony má s ňou veľké plány.
Tieto predaje mohli byť oveľa vyššie, ak by nedošlo ku globálnemu nedostatku čipov. PlayStation 5 ešte ani teraz nie je priamo dostupné v obchodoch a na väčšine e-shopov sa dá stále iba predobjednať bez konkrétneho dátumu dodania.
To nemení nič na fakte, že firme Sony sa oproti Microsoftu darí viac. Možno za to môže futuristický dizajn konzoly PlayStation 5, nový ovládač s haptickou odozvou alebo viac exkluzívnych hier. Xbox sa v tomto prípade viac spolieha na službu Game Pass.
A čo Nintendo?
Zahanbiť sa nenechalo ani japonské Nintendo. Svojej hernej konzoly Switch, od jej vydania v roku 2016, predalo už takmer 85 miliónov kusov, čím prekonalo aj predaje PSP od Sony. Nedávno ohlásilo vylepšenú verziu s OLED displejom. Uvidíme, ako sa jej bude v predajoch dariť a či dokáže pokoriť pôvodný Switch.
Bude zaujímavé sledovať ďalší vývoj predaja, hlavne ak sa dostane PlayStation 5 priamo do kamenných predajní aj na slovenskom trhu. Xbox bude aj naďalej bodovať so svojou službou Game Pass, na ktorú prilákal už množstvo počítačových hráčov.