Dilemu či má byť najskôr vybudovaná nabíjacia infraštruktúra, alebo dosiahnutá dostatočná penetrácia elektromobilov, Tesla rieši radikálne – budovaním vlastnej siete rýchlonabíjačiek Supercharger. Nemalé investície, ktoré takáto sieť pohltí, by automobilka rada zdieľala s ďalšími partnermi.
V minulosti Tesla často naznačovala, že je otvorená myšlienke zdieľania siete Supercharger s inými automobilkami, ale záviselo by to od dohody o zdieľaní nákladov. Zatiaľ žiadna z veľkých značiek na takúto dohodu nepristúpila.
Elon Musk však potvrdil, že v súčasnosti „nenápadne“ využívajú sieť Tesla Supercharger pre svoje elektromobily aj ďalšie automobilky. Neuviedol však o ktoré značky sa jedná.
Generálny riaditeľ Tesly na otázku na Twitteri, prečo žiadna iná automobilka neprijala ponuku Tesly na zdieľanie nabíjačiek odpovedal, že dohody existujú, ale sú „nenápadné“:
Musk žiadne detaily o využívaní nabíjačiek Supercharger neuviedol, takže zostáva široký priestor na špekulácie. Je však pravdepodobné, že nepôjde o žiadnu z veľkých automobiliek, ktoré majú na konte veľa vyprodukovaných elektrických vozidiel, pretože by sa „tajomstvo“ už zrejme prezradilo.
V Európe by bola integrácia konkurenčných vozidiel pomerne ľahká, pretože Tesla začala minulý rok používať vo svojich stojanoch Supercharger konektor CCS. Nabíjať by sa na nich mohli aj vozidlá ako VW e-Golf, VW ID.3, BMW i3, Opel Ampera-e, Hyundai Kona Electric, Hyundai IONIQ Electric, Renault Zoe, alebo Porsche Taycan.
Chvíľu bola takáto možnosť dokonca realitou, keď sa začiatkom tohto roku vďaka chybe mohli na európskych stojanoch Supercharger bezplatne nabíjať v nových nabíjačkách Tesla iné elektromobily. V Severnej Amerike by automobilky na pripojenie k stojanom Tesla Supercharger museli použiť vlastný nabíjací konektor Tesly, alebo príslušný adaptér.
Existujú indície, že spomenutá „nenápadná“ dohoda o využívaní nabíjačiek Tesla Supercharger by sa mohla týkať nedávno predstaveného solárneho hybridu Aptera s teoretickým dojazdom až 1 000 km.
Vo videu pri odhalení prototypu vozidla ukázala spoločnosť Aptera konektor Tesla, keď hovorila o nabíjaní svojho elektromobilu. Nie je však jasné, či konektor je výsledkom partnerstva so spoločnosťou Tesla.
V každom prípade Aptera, aj keby s Teslou uzavrela dohodu o zdieľaní nabíjačiek Supercharger, nebude podstatným príspevkom pre efektívnejšie využívanie nabíjacej siete.
Aj keď prejde od prototypov k sériovej výrobe, počet drahých extravagantných elektrických trojkoliek Aptera na cestách bude zanedbateľný. Na ťahu je tak zrejme Tesla, ktorá môže svoju ponuku pre ostatné automobilky urobiť atraktívnejšou.