Reklama

Expres N700S Shinkansen nezastaví ani výpadok prúdu

Zdroj | Japan Rail Pass
Juraj Procházka
Zdroj | Japan Rail Pass
Zdroj | Japan Rail Pass

Po trinástich rokoch uviedla spoločnosť Central Japan Railway do komerčnej prevádzky novú verziu vlakovej „strely“ N700S na trati Tokaido Shinkansen medzi Tokiom a stanicou Shin-Osaka.

Kompletne inovovaný elektrický rýchlovlak môže jazdiť rýchlosťou až 360 kilometrov. To z neho robí jeden z najrýchlejších vlakov na svete, ale jeho prevádzková rýchlosť bude obmedzená „len“ na 285 kilometrov za hodinu.

Zdroj | Japan Rail Pass

Vlak má nový aktívny systém odpruženia, ktorý pomáha absorbovať pohyby na trati, ale unikátny je z iného dôvodu. Disponuje totiž lítium-iónovou batériou pre samostatný pohon a prevádzkovateľ ho označil za prvý vysokorýchlostný vlak na svete schopný fungovať na záložnom batériovom systéme v prípade núdze.

Pozrite si

Bombardier predstavil elektrický vlak na batérie. Vytlačí diesel?

Batériový systém sa uvedie do prevádzky v prípade výpadku napájania a vďaka energii z batérií dokáže vlak doraziť do najbližšej stanice, hoci pri nižšej rýchlosti. S batériou poháňanými elektrickými vlakmi počítajú viaceré krajiny na prekonávanie úsekov neelektrifikovaných tratí, kde sa dnes používajú dieselové lokomotívy.

Zdroj | Japan Rail Pass

Altentatívou je vodíkový pohon vyrábajúci elektrinu v palivových článkoch, keďže batérie zabezpečujú kvôli vysokej hmotnosti vlakovej súpravy pomerne krátky dojazd. Všetky takéto aplikácie sa však týkajú bežných, hlavne prímestských vlakov, takže batériový pohon expresu je v prípade M700S prelomovým.

Podľa Japan Rail Pass budú mať štyri zo 16 vozňov vlaku N700S batérie na spodnej strane podvozku. Záložné napájanie je zvlášť užitočnou funkciou v krajine akou je Japonsko, kde je značná pravdepodobnosť výpadkov siete vplyvom prírodnej katastrofy – zemetrasení, tajfúnov, alebo vĺn tsunami.

Zdroj | Japan Rail Pass

Nový vlak má množstvo vylepšení aj v interiéri vagónov. Sedadlá majú zdokonalenú funkciu sklápania a každé má vlastnú elektrickú zásuvku. Keď sa vlak blíži do stanice, svetlo batožinového priestoru sa rozsvieti, aby cestujúcich upozornilo, že si nemajú zabudnúť vziať svoje veci.

Pozrite si

Siemens dodá 20 vlakov Mireo Plus B poháňaných z batérií

Kvôli zvýšeniu bezpečnosti cestujúcich nainštaloval železničný operátor JR Central do vlakov N700S viac bezpečnostných kamier ako v predchádzajúcich modeloch.

JR Central plánuje uviesť do prevádzky v aktuálnom fiškálnom roku do marca 2021 dvanásť vlakových súprav N700S a vo fiškálnom roku 2022 sa ich počet zvýši na 40. Ako naznačuje „S“ od slova „supreme“ (úžasný, mimoriadny) v názve novej série, japonskí cestujúci si v nových vlakoch užijú vysoký komfort cestovania.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.