Reklama

Carrefour spustil vo Francúzsku objednávanie cez hlasového asistenta

Zdroj | Reuters/Charles Platiau
Richard Pliešovský
Zdroj | Reuters/Charles Platiau
Zdroj | Reuters/Charles Platiau

Pred príchodom internetu sa objednávky vybavovali dvoma spôsobmi. Poštou alebo telefonicky. Namiesto „analógovej“ pošty tu máme e-mail a teraz sa vraciame naspäť v čase aj k možnosti nakupovania pomocou hlasu. Samozrejme, za výraznej pomoci najmodernejších technológií.

Spoločnosti Carrefour a Google tento týždeň oznámili spustenie služby, ktorá má pomôcť zvýšiť obrat elektronickému obchodu. Zákazníci si môžu objednať potravinársky sortiment iba pomocou hlasu. Služba funguje zatiaľ len vo Francúzsku.

Technológia hlasového objednávania pracuje na platforme digitálnej asistenčnej služby Google Assistant a funguje na smartfónoch a ďalších zariadeniach. V spoločnom vyhlásení sa uvádza, že ide o výsledok strategického partnerstva medzi spoločnosťami, ktoré sa začalo pred dvoma rokmi, v júni 2018.

Pozrite si

Google má asistenta novej generácie, AR vo vyhľadávači a nové Lens

„Táto inovácia vyvinutá so spoločnosťou Google ešte viac urýchli trajektóriu elektronického obchodu v spoločnosti Carrefour,“ povedala Amelie Oudea-Castera, CEO Carrefour-u pre elektronický obchod, údaje a digitálnu transformáciu.

Carrefour intenzívne pracuje na zlepšení pozície na trhu s cieľom zvýšiť predaj a zisky. Do konca roka chce investovať 2,8 miliardy eur do digitálneho obchodu, reaguje tak na silnejúcu konkurenciu Amazonu.

Do roku 2022 plánuje Carrefour zvýšiť predaj cez svoj elektronický obchod s potravinami na 4,2 miliardy €. V roku 2019 to bolo 1,3 miliardy € a v roku 2018 len 1 miliarda €.

Zdroj | Google

Nová služba umožní zákazníkom, ktorí si priradia účet Google k svojmu účtu Carrefour, vkladať položky do nákupného zoznamu vyslovením všeobecných slov, ako je bageta, maslo, mlieko, alebo názvami výrobkov, resp. značiek. Google Assistant potom prevedie zoznam do košíka produktov dostupných na webstránke Carrefour.

Vybrané položky pridané do nákupného košíka asistentom Google budú odrážať preferencie a zvyklosti používateľa, umelá inteligencia mu sama dokáže po čase ponúknuť obľúbený sortiment, upozorniť na novinky, alebo na tovar, ktorý je v akcii.

Nové technológie umožnia intuitívnejšie objednávanie tovaru. Zrejme aj uľahčia prístup k nemu i pre tých, ktorí sa s technikou príliš nekamarátia. Otázkou je, do akej miery to bude pohodlné a spoľahlivé. Čas ukáže, či je toto ideálna cesta na získavanie nových zákazníkov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.