Organizácia Pew Research Center uverejnila výsledky výskumu, podľa ktorého je detský obsah na YouTube oveľa viac sledovaný než ostatné videá.
Výskum bol zameraný na kanály s vysokým počtom odberateľov počas obdobia prvého týždňa roku 2019. Konkrétne bolo do výskumu zaradených 43 770 kanálov s počtom odberateľov aspoň 250 000. Z tohto počtu uverejnilo video 56 % kanálov. Celkovo išlo o viac ako 240 000 videí. Zaujímavým faktom je, že iba 17 % z týchto videí bolo čisto v angličtine. Za prvý týždeň boli videá pozreté viac ako 14-miliárdkrát. Celková dĺžka videí bola 48 486 hodín. Keď by sme tento neuveriteľný počet mali prepočítať, jeden človek, ktorý by každý deň bez prestávok pozeral tieto videá 8 hodín denne, by musel nad nimi stráviť 16 rokov.
Priemerná dĺžka videa bola 12 minút a priemerný počet pozretí 58 358. Videá zamerané na deti a tiež videá, v ktorých vystupovali deti mladšie ako 13 rokov, boli až trojnásobne populárnejšie než bežné videá. Paradoxom je, že YouTube ako platforma nie je určená pre deti, ktoré sú mladšie ako 13 rokov. Pre nich existuje platforma YouTube Kids.
Keďže detský content je na YouTube populárnejší a viac sledovaný, objavili sa aj prípady sexuálnych predátorov, ktorí do komentárov písali rôzne nevhodné veci. YouTube preto zakázal pridávať komentáre do videí, v ktorom vystupujú malé deti.
Čo sa týka kategórií, videá o aktuálnej politike tvorili až 16 % z počtu videí v angličtine. 18 % z videí v angličtine sa venovali videohrám. Zaujímavosťou je, že ak malo video v názve slová ako Fortnite, prank (nachytanie), worst (najhorší) či Trump, mali až päťkrát viac videní. Populárne sú tiež videá, ktoré obsahujú slovo ASMR, čiže videá s relaxačne nahratými zvukmi.
Zistenia ukazujú na zaujímavé trendy v oblasti YouTube a jeho neustále rastúcej popularity. O výskume si viac môžete prečítať na stránke Pew Research Center, ktorá ho uverejnila.