Nové Apple Store predajne majú byť podľa spoločnosti znova o niečo lepšie. Ich hlavnou úlohou je prilákať čo najviac ľudí a spraviť z nich miesto stretnutí.
Ak ste niekedy vkročili do obchodu, ktorý spravuje sama spoločnosť Apple, pravdepodobne sa vám páčil. Nejde totiž o bežné elektro či obyčajnú predajňu. Práve naopak.
Pobočky, kde americký gigant predáva svoje výrobky sú často architektonickými skvostmi. Nachádzajú sa v historických budovách či iných dominantách. Sú špecifické a človek ich vidí už z poriadnej diaľky.
To ale spoločnosti očividne nestačí a myšlienku Apple Store chce posunúť ešte ďalej. Podľa viceprezidentky maloobchodu, Angely Ahrendts, sa majú predajne stať akýmsi miestom stretnutí. Namiesto „stretneme sa pri Starbuckse“ chcú zmeniť frázu na „stretneme sa pri Apple Store“.
Toto je najväčší produkt ktorý Apple vyrába. Ak sa nad tým zamyslíte, hardvér je architektúra predajne. Softvér je to, čo je vnútri.
Dosiahnuť to chcú postupným menením dizajnu, o ktorom sme písali aj my. Do nových obchodov pribudnú nabíjačky, viac miest na sedenie aj zeleň. Wi-Fi zadarmo či možnosť skúšať Apple produkty po neobmedzenú dobu sú potom už samozrejmosťou.
Ďalšou zmenou bude program s názvom Today at Apple. Ten bude edukačného charakteru a pozostávať bude z workshopov či tutoriálov. Všetko bude prirodzene zadarmo.
Pre Slovensko to síce neznamená veľa, no ak žijete v zahraničí alebo sa chystáte cez leto vypadnúť, návštevu jedného z Apple Store odporúčame. Až potom totiž pochopíte ten rozdiel medzi obchodom a Obchodom.