Reklama

InoBat hlási prvé batérie do EV a posúva Slovensko do elitnej päťky v Európe

Zdroj | InoBat
Juraj Procházka
Zdroj | InoBat
Zdroj | InoBat

Slovenská spoločnosť InoBat, ktorá vyvíja a vyrába inovatívne batérie do elektrických vozidiel (vrátane lietajúcich strojov eVTOL) oznámila ďalší míľnik. Na svete sú prvé batérie s označením „made in Slovakia“. Spoločnosť zároveň získala všetky potrebné certifikácie a spustila výrobu vysoko výkonných článkov pre letecký priemysel.

Pôvodne chcel InoBat v kooperácii s ČEZ výrobu batérií vo Voderadoch pri Trnave spustiť už v roku 2021, ale začiatkom minulého roku bola spolupráca s českým koncernom ukončená. Dôvod ukončenia spolupráce česká spoločnosť nechcela komentovať, ale nebola ním nespokojnosť s kvalitou produktov InoBatu, ani oneskorenie pri štarte sériovej produkcie. Následne InoBat ohlásil spoluprácu s čínskou spoločnosťou Gotion.

Pozrite si

Slovenský InoBat postaví gigafabriku s Číňanmi na 40 GWh článkov ročne

Obsah pokračuje pod reklamou

Spolupráca s InoBat je súčasťou obchodného plánu Gotion High-Tech na vybudovanie 100 GWh výrobnej kapacity batérií do roku 2025. InoBat uvádza, že už má podpísané kontrakty s dvoma odberateľmi – jedným je výrobca eVTOL Lilium, druhým Impact Clean Power Technology (ICPT). Kontrakty v hodnote 575 miliónov eur majú počas nasledujúcich 5 rokov zaistiť odber približne 3 GWh batériových článkov.

Zdroj | InoBat

Slovensko sa spustením výroby vo Voderadoch stáva po Švédsku, Nórsku, Nemecku a Francúzsku piatou európskou krajinou, ktorá dokáže vyrábať certifikované batériové články s európskym know-how. CEO spoločnosti InoBat Marián Boček (titulné foto) zdôraznil, že závod vo Voderadoch je dôležitým katalyzátorom pri prechode z „montovne“ na „mozgovňu“. InoBat batérie nielen vyrába, ale ich aj vyvíja, tvorí a „šije na mieru“ pre potreby každého zákazníka. Tento proces si vyžaduje mimoriadne znalosti a špeciálne zručnosti, preto je dobrou správou, že sa ho podarilo vybudovať na Slovensku.

Podľa riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektromobilitu Patrika Križanského ide o ďalší významný krok na ceste transformácie automobilového priemyslu smerom k elektromobilite. Táto transformácia je nevyhnutná nielen z hľadiska environmentálnej udržateľnosti, ale aj pre zachovanie jeho konkurencieschopnosti.

Zdroj | InoBat

V spoločnosti InoBat za uplynulé mesiace pribudli vo výrobe desiatky operátorov a technikov údržby zo Slovenska, ale ide o medzinárodný kolektív. Firma v súčasnosti zamestnáva tím expertov z 18-tich krajín sveta. A práve kombinácia priamych skúseností s batériovou technológiou a lokálnych talentov umožnila vytvoriť na Slovensku prvý rekvalifikačný kurz, ktorý sa stane základom novej profesie – operátor výroby batériových článkov.

Prvých pracovníkov InoBat rekvalifikoval v existujúcom výskumno-vývojovom centre vo Voderadoch, kde sa nachádza aj pilotná výrobná linka na batérie. Okrem teoretického vzdelávania zahŕňa rekvalifikácia aj technický tréning a takzvaný „training on the job“. Vzdelávací program je spojením know-how zamestnancov InoBatu a inžinierov čínskej spoločnosti Wuxi Lead Intelligent Equipment Co, ktorá je dodávateľom výrobnej linky.

Zdroj | InoBat

Skúsenosti z rekvalifikačných procesov plánuje firma využiť aj v pripravovanej gigafabrike GIB (Gotion InoBat Batteries) v Šuranoch, ktorá bude spoločným projektom InoBatu a čínskej spoločnosti Gotion High-Tech. Má ísť o najvyspelejšiu továreň na batérie s nulovou uhlíkovou stopou nielen v Európe, ale dokonca na celosvetovej úrovni. GIB odhaduje, že vo fabrike bude pracovať viac ako 1500 zamestnancov.

Pozrite si

InoBat Auto predstavil prvú inteligentnú batériu na svete

Gotion High-Tech je tretím najväčším dodávateľom batérií na svete s výrobnou kapacitou 100 GWh v rámci 14-tich gigafabrík v Ázii. Ich ďalšia a zároveň prvá európska gigafabrika je plánovaná v Šuranoch v partnerstve s InoBatom.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.