Reklama

400 km s elektrickým hatchbackom je realitou. Privítajte nový Peugeot e-208

Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot
TECHBOX
Zdroj | Peugeot
Zdroj | Peugeot

Európa si Peugeot 208 obľúbila. Vo verzii e-208 sa v roku 2022 tento model v segmente B stal najpredávanejším elektromobilom v Európe.

V rokoch 2021 a 2022 hviezdil Peugeot 208 vo všetkých verziách pohonu, tu sa stal totiž všeobecne najpredávanejším modelom v Európe naprieč všetkými segmentmi dohromady. Niet sa čomu čudovať, svojimi rozmermi a obratnosťou bol predsa len stvorený práve pre európske metropoly.

Francúzski inžinieri však nespia na vavrínoch a obľúbenú „dvesto-osmičku“ sa rozhodli posunúť o úroveň vyššie. Peugeot e-208 preto práve teraz prichádza do predaja v dravšej, praktickejšej a modernejšej podobe.

Obsah pokračuje pod reklamou

Šelmu poznať na prvý pohľad

Peugeot má leva vo svojom logu už dve storočia, no identitu šelmy reálne do celého portfólia svojich modelov prepisuje až v posledných rokoch a to v celej škále, od najmenších modelov po tie najvýkonnejšie, od prednej masky až po podpis zadných svetiel.

Dravo pôsobil Peugeot e-208 už aj v predchádzajúcej verzii s pôvodným dizajnom danej generácie, no tentokrát, po najnovšom facelifte, vďaka trom dlhým vertikálnym svetelným pazúrom na vonkajších okrajoch predného nárazníka pôsobí na ceste ešte sebavedomejšie.

Zdroj | Peugeot

Nový podpis predných svetiel, ktorý sa po prvý krát objavil v pretekárskom modeli 9X8 Hypercar, je prítomný vo všetkých verziách tohto modelu. V prípade výbavy GT sa už dokonca jedná o tri nezávislé optické moduly, ktoré prinášajú aj praktické benefity v podobe Full LED svetlometov.

LED technológia je už v rámci výbavy GT aj súčasťou cúvacích svetiel a smeroviek, ktoré sú v zadnej časti zabudované do ďalšej trojice svetelných pazúrov. Tie elegantne doplnia sivý lak Selenium Grey a naopak vyniknú na novej žltej verzii Agueda Yellow. Vonkajší dizajn si napokon môžete vyšperkovať aj pomocou nových dizajnov 16″ a 17″ kolies NOMA a YANAKA s dvojfarebným dizajnom a diamantovým výbrusom.

Zdroj | Peugeot

Posúvajú sa hranice možného

Peugeot e-208 bol od počiatku svojimi rozmermi ladený ako mrštný hatchback primárne stvorený pre mesto, no vďaka technologickému pokroku sa svojimi parametrami doťahuje aj na výrazne väčšie modely, ktoré mali doposiaľ značnú výhodu vo väčšom priestore pre batérie a teda aj v dlhšom dojazde. Rozdiely medzi veľkostnými triedami sa však v tomto zmysle postupne strácajú.

Dávnejšie sa dvesto-osmička dočkala oficiálneho navýšenia papierového dojazdu z 340 na 362 kilometrov a tentokrát sa inžinierom podarili priniesť ešte väčší skok vpred. Nový Peugeot e-208 ponúka oficiálny dojazd na jedno nabitie na úrovni 400 kilometrov (WLTP), pod čo sa podpísala väčšia batéria s kapacitou 51 kWh, ako aj vylepšenia v oblasti energetickej efektivity.

Zdroj | Peugeot

Ako sme to už naznačili v úvode, vynovená verzia je ale nielen praktickejšia, ale aj dravšia a na mysli už tentokrát nemáme dizajnové zmeny. Okrem kapacity batérie totiž Peugeot e-208 dostal do výbavy aj vynovený plne elektrický pohon, ktorý ponúka o 15 % vyšší výkon – až 115 kW (156 k).

S krútiacim momentom 260 Nm dostupným od prvého momentu máte tempo dynamickej mestskej jazdy dokonale pod kontrolou a k tomu dostatok výkonu aj na pohodlnú jazdu na diaľnici.

Rýchlosť má ale Peugeot e-208 v obvodoch nielen po stránke výdaja, ale aj príjmu. V prípade zapojenia do rýchlej nabíjačky s výkonom 100 kW akumulátoru stačí na nabitie z 20 % na 80 % iba 25 minút, čo je už pri tak vysokom dojazde z našej skúsenosti vhodná doba na oddych, kávu a občerstvenie.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Peugeot

Štandardne je dvesto-osmička vybavená jednofázovou 7,4 kW palubnou nabíjačkou s možnosťou výberu 11 kW troj-fázovej nabíjačky. V prípade nabíjania zo 7,4 kW Wallboxu si doma alebo v práci auto v spomenutom rozpätí nabijete už za 4 hodiny a 40 minút, bez Wallboxu zo zosilnenej 3,2 kW zásuvky za 11 hodín a 10 minút, takže ráno budete odchádzať nabití energiou vy, aj vaše auto.

Keď už sme načrtli zmieňované stieranie rozdielov medzi kompaktnými a robustnejšími elektromobilmi, opomenúť určite nemôžeme ani nový Peugeot e-2008. Vďaka väčšej batérii a vylepšeniam v oblasti efektivity pohonu môže v najnovšej verzii ponúknuť dojazd na úrovni 406 kilometrov pri rovnakom navýšení výkonu na 115 kW a rovnakom maximálnom výkone nabíjania až 100 kW. Pokiaľ vás tak skôr ako mestský hatchback láka skôr niečo väčšie z kategórie SUV, práve nová elektrická „dvetisíc-osmička“ môže byť ideálnou voľbou.

Moderné technológie ako štandard

Peugeot má za sebou bohatú motoristickú históriu a ako sme sa o tom presvedčili v predchádzajúcich riadkoch, bez problémov napreduje aj v novej ére elektromobility. Okrem motorizmu je však novodobý Peugeot rovnako doma aj v oblasti technológií, čo nám opakovane dokazuje v interiéroch svojich nových a faceliftovaných modelov. Nový Peugeot e-208 v tomto nie je výnimkou.

Zatiaľ čo doposiaľ sme mohli v prvých dvoch stupňoch výbavy ACTIVE a ALLURE nájsť 7-palcové displeje infotainment systému, tentokrát už bude pre všetky tri výbavy vrátane GT štandardom väčší centrálny displej s uhlopriečkou 10 palcov. Rovnako už vo výbavách ALLURE a GT figuruje aj 10-palcová digitálna obrazovka, v prípade výbavy GT aj s ergonomickým 3D zobrazením obsahu.

Zdroj | Peugeot

Už v základe je v rámci systému PEUGEOT i-Connect dostupné zrkadlenie obsahu zo smartfónov a vo voliteľnom systéme PEUGEOT i-Connect Advanced taktiež aj praktická navigácia TomTom s informáciami o doprave v reálnom čase či hlasové ovládanie infotainmentu prostredníctvom príkazu „OK PEUGEOT“. Neustále pripojenie vozidla k internetu už v dnešnej dobe samozrejme znamená aj postupné vylepšovanie jeho softvéru a funkcií aktualizáciami doručovanými vzduchom.

Bohatú ponuku asistenčných systémov, ktoré budete mať prostredníctvom spomínaných displejov pod dohľadom, v novej verzii modelu Peugeot e-208 doplnia aj predné a zadné parkovacie kamery s vysokým rozlíšením. Vo vybraných výbavách tieto kamery môže doplniť aj nová voliteľná predná kamera spojená s monitorovaním mŕtveho uhla, ktorá vám poskytne 360° pohľad na okolie vozidla. Už tak jednoduché parkovanie v úzkych priestoroch tak môže byť ešte jednoduchšie.

Peugeot e-208 na cestách rozhodne nebude možné prehliadnuť a v redakcii sa už nevieme dočkať, kedy si ho naplno na našich cestách vychutnáme aj my. Pokiaľ túžite brázdiť európske metropoly za jeho volantom aj vy, objednať si ho aj na našom trhu budete môcť už v priebehu novembra 2023.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.