Reklama

4 dôvody, prečo poviete na Peugeot 408 rozhodne ÁNO

Roman Calík

Každý sa snaží o výnimočnosť, ale čím sa dnes odlíšiť? Špeciálne v segmente automobilov je to stále náročnejšie.

A predsa vždy prídu modely, ktoré pútajú pozornosť. Nový Peugeot 408 patrí k autám, ktoré na ceste neprehliadnete. Prečo by sme mu povedali ÁNO, ak by sme si dnes vyberali nové auto?

Nový Peugeot 408 sme si mali možnosť vyskúšať medzi prvými už v španielskej Barcelone. Určite si pozrite naše prvé dojmy priamo vo videu, ktoré si pozrelo už takmer 7-tisíc fanúšikov technológií a automobilov. Teraz sme však mali možnosť jazdiť 408-čku po slovenských cestách. A toto sú naše 4 dôvody, prečo by bola novinka v našom hľadáčiku.

Obsah pokračuje pod reklamou
1.

Atraktívny vzhľad

Rozhodne sa dizajn Peugeotu 408 vydaril. Nie je to len náš subjektívny pocit, jednoducho kde sa s ním objavíte, pútate pozornosť. Toto je auto, kde sme mali počas testu viacero diskusií so známymi, ale aj neznámymi, ktorí sa jednoducho pri aute zastavili. Dizajnérom sa dokonale podarilo skĺbiť viacero prvkov do jedného celku, ide totiž o kombináciu SUV, fastbacku s miernou prímesou coupé. A všetko to akosi spolu hrá.

Spredu neprehliadnete výraznú masku chladiča s vertikálnym rebrovaním, ktorej dominuje veľké nové logo Peugeot. Musíme priznať, že nové logo pôsobí výrazne hodnotnejšie a celkovo značku posúva na vyššiu úroveň. Dobré je, že to nie je len o samotnom logu, ale aj celkovej kvalite materiálov, dizajnu či infotainmentu.

Nemôžu chýbať LED pazúry dopĺňajúce kvalitné Full LED svetlomety, ktoré môžete mať aj s Matrix Beam. 19-palcové disky JASPE pôsobia dynamicky a nádherne dopĺňajú čierne prvky vrátane spätných zrkadiel, ktoré vyniknú pri farbe, ktorú si zamilujete na prvý, druhý aj každý ďalší pohľad – Modrá OBSESSION. Ide o nový lak, ktorý prichádza práve s modelom 408 a treba uznať, že sa vydaril.

A zozadu? Pozrite sa. Nádherné 3D LED svetlá a štíhle línie. Nepovedali by ste, že sa tu skrýva batožinový priestor s objemom až 536 litrov (v našom prípade však 508 litrov, keďže príplatkový audio systém Focal z kufra kúsok zobral).

2.

Luxusný interiér

Ak ste sa zapozerali do 408-čky zvonku, vo vnútri pocítite ďalšie pozitívne emócie. Z interiéru doslova srší kvalita a luxus. Áno, ak by sme vám zakryli logo, sme presvedčení, že by ste si mohli kvalitu spracovania pomýliť s prémiovou značkou. Jednoducho Peugeot v kvalite spracovania patrí na špičku toho, čo dnes môžete od automobiliek dostať.

Samozrejmosťou je automatická prevodovka ovládaná len „tlačidlami“, ale aj volant, ktorý je z vrhnej a spodnej strany skosený. Drží sa dobre, ovláda sa dobre, ale najmä umožní vám vynikajúci výhľad na plne grafický prístrojový panel, ktorý si môžete nechať zobraziť aj v 3D režime. Head-up displej tu tak nie je ani potrebný. Treba uznať, že takéto 3D nebudete vypínať – takto dokonalo mali vyzerať aj televízory, ktoré chceli presadiť 3D technológiu aj v našich obývačkách.

Obsah pokračuje pod reklamou

Obsah displeja si viete prispôsobiť, škoda len, že nie počas jazdy, ale len pred ňou. Dobré je, že môžete dať prioritu buď asistenčným systémom alebo zobrazeniu navigácie či údajom z palubného počítača. Vyberiete si rozloženie tak, ako vám najviac vyhovuje.

V našom prípade sme mali k dispozícii aj kožený/Alcantara interiér so sedadlami s masážnou funkiou. Áno, hýčkať si vás bude 408-čka aj rôznymi režimami masáže, ktorú si rozhodne doprajte a užite, je vydarená a funkčná!

O kvalite spracovania svedčí aj kvalitný zvuk. Príplatkový audio systém Focal Premium Hi-Fi System by ste si neužili, ak by nešlo o dobre odhlučnené auto s dobre vytlmenými dverami a časťami interiéru, kde sú reproduktory umiestnené. Jednoducho, aj keď to s hlasitosťou preženiete, nič nerezonuje a vy si môžete vaše obľúbené skladby užiť naplno.

3.

Infotainment s i-Toggles

Schválne sme si nechali 10-palcový dotykový displej na samostatnú kapitolu. Totiž, ak máte moderný smartfón, budete tu ako doma. Od začiatku vás poteší absolútne jemná grafika displeja, ktorý spolu s prístrojovým digitálnym 10-palcovým displejom tvoria ideálny Peugeot i-Cockpit systém najnovšej generácie. My sme ho spoznali už pri 308-čke a ocenili sme, že je rýchly, prehľadný, veľmi dobre prispôsobiteľný a ovládate ho ako váš smartfón. Mimochodom, máme o ňom samostatné video, čeknite.

Potiahnutím prsta smerom nadol z hornej obrazovky si vyvoláte ikony rýchleho menu, nechýbajú widgety a samozrejmosťou je bezdrôtové Android Auto či Apple CarPlay. Doslova čerešničkou na torte je menší dotykový naklopený displej pod tým hlavným, ktorý ukrýva softvérové tlačidlá i-Toggles.

Pozrite si

Jazdili sme 408! Objavil Peugeot úplne nový segment?

Netušíte o čo ide? Tak si predstavte, že si môžete vybrať 6 vybraných funkcií, ktoré viete jediným dotykom vyvolať kedykoľvek chcete. A nejde len o bežné funkcie ako zobrazenie mapy či asistenčných systémov. Viete si dokonca nakonfigurovať konkrétnu teplotu pre vodiča či spolujazdca a mnoho iných funkcií, ktoré by ste inak museli hľadať hlbšie v menu. Jednoducho vďaka i-Toggles si viete Peugeot 408 prispôsiť ako potrebujete. Dobré je, že softvérové tlačidlá sú veľké a dobre nahmatateľné aj „naslepo“. A samozrejme nechýba ani aplikácia pre vzdialený prístup. Navyše systém budete mať vždy aktuálny vďaka OTA aktualizáciám.

4.

Cena a motorizácie

Skôr, ako vám prezradíme, za koľko si nový Peugeot 408 môžete kúpiť, pozrime sa ešte na motorizácie, z ktorých máte na výber. Novinka je totiž dostupná v benzínových verziách 1,2 a 1,6, pričom výkonnejšia motorizácia 1,6 prichádza ako plug-in hybrid s výkonom 180 alebo 225 koní. O tej si u nás ale prečítate samostatnú recenziu, keďže si vyskúšame výkonnejšiu z nich už čoskoro.

Obsah pokračuje pod reklamou

Teraz sme jazdili 1,2 PureTech s 8-stupňovou automatickou prevodovkou (mimochodom 408-čku s manuálom ani nekúpite!) a výkonom 130 koní. Úprimne, absolútne sme si rozumeli a aj keď ide o pomerne veľké auto, s týmto motorom si ho užijete naplno. Nebude rozhodne prekážkou.

Výrobca udáva priemernú spotrebu na úrovni 6-6,1 l/100 km, čo je určite dosiahnuteľná hodnota. V našom teste sme sa však dostali o liter vyššie. Jazdili sme totiž viac v meste a množstvo kratších trás.

A teraz cena. S nami testovanou motorizáciou začína Peugeot 408 na sume 31 990 €. Lenže, základnou výbavou je výbava Allure, kde máte okrem automatickej prevodovky, LED svetiel aj 17-palcové zliatinové disky, Peugeot i-Cockpit vrátane Android Auto či Apple CarPlay, ale i celú paletu asistenčných systémov vďaka Packu Safety či napríklad parkovaciu kameru, ale aj 3D navigáciu… úprimne? Je to milé prekvapenie, Peugeot jednoducho chce, aby na cestách nebola žiadna „holá“ 408-čka.

Pozrite si na stránkach Peugeot, čo všetko je súčasťou jednotlivých výbav novinky Peugeot 408.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.