Peugeot 308 patrí v našej redakcii k autám, ktoré sme si zamilovali a spomíname naň len v dobrom. Pri predstavení novej 408-čky sme preto netrpezlivo čakali na prvý kontakt a prvé jazdy s ňou.
A stalo sa. Tak ako aj pred rokom, aj teraz sme si mohli ísť novinku vyskúšať do zahraničia, avšak vymenili sme romantické Nice za slnečnú Barcelonu. Poďme sa teda pozrieť čím vás môže nový model od Peugeotu zaujať.
Už na prvý pohľad pôsobí 408-čka mohutne. Okrem krásnej červenej farby nás zaujalo aj agresívne rebrovanie na prednej maske, nové logo Peugeot, v ktorom sú elegantne schované radary či Matrix LED svetlomety s nezameniteľným podpisom značky Peugeot.
Pri pohľade z profilu vidno, že Peugeot 408 to hrá na štýl. Či už ide o efektné 20″ disky kolies, ktoré pri jazde vytvárajú v strede kolesa „štvorec“, ostré línie karosérie či samotný tvar auta. Ide totiž o kombináciu SUV, fastbacku s miernou prímesou coupé. Objavil tak Peugeot úplne nový segment? V porovnaní s 308-čkou je navyše novinka o 4 cm vyššie posadená.
Nesmieme opomenúť ani zadnú stranu, ktorá vyzerá ako keby ju navrhovali dizajnéri z budúcnosti. Tu treba upriamiť pozornosť na nové logo Peugeot, ktoré hrdo vystupuje z karosérie, zadný spojler, ktorý pripomína mačacie uši či poriadny nárazník, ktorý novinke pridáva na pocite robustnosti a športovosti.
Pri posadení do interiéru, by ste pravdepodobne nevedeli rozoznať či ide o model 308 alebo 408. To však nie je na škodu, nakoľko nová generácia i-Cockpitu priniesla okrem prémiových materiálov aj vylepšený digitálny prístrojový panel s 3D zobrazením, intuitívne ovládače i-Toggles či uhladený a funkčný dizajn. Najväčším rozdielom je v tomto prípade teda asi len výška posedu.
Jazda s Peugeotom 408 nás extrémne bavila. Auto je veľmi komfortné a ani počas prudkých prejazdov sa nemá vo zvyku nakláňať. Či už ide o zákruty alebo jamy, vie si s nimi poradiť veľmi elegantne poradiť. My sme jazdili na najsilnejšom plug-in hybride s výkonom 225 koní, dostupná však bude aj slabšia verzia s 180 koňmi.
Výrobca udáva, že na plne nabitú 12,4 kWh batériu by mala 408-čka prejsť približne 64 km. My sme pri 100 % batérie prešli približne 36 km, čo nie je zlá hodnota no od údajov výrobcu má poriadne ďaleko. Celková spotreba na našom okruhu, ktorý bol 185 km a mal v sebe kopce, diaľnice, jazdenie na okreskách aj mesto dosahovala 6 l/100km čo je veľmi dobrá hodnota.
Ako dlho trvá nabíjanie 408-čky? Čo sa mu na nej Romanovi najviac páčilo? Ktoré prvky výbavy má navyše oproti 308-čke? A ako je na tom so štartovacou cenou?
Toto všetko a ešte viac sa dozviete v našom novom videu na kanáli TECHBOX.sk