Krása je v očiach toho, kto sa pozerá a z veľkej miery podlieha vkusu konkrétneho človeka. Napriek tomu sa v mnohých prípadoch dokážeme zhodnúť, čo je pekné a čo rozhodne nie.
V prípade elektromobilov to bolo spočiatku rozpačité. Z nášho pohľadu sa zdá, že dizajnéri dostali neplatené voľno a o vzhľad sa postaral ktokoľvek sa prihlásil.
Dnes je to už našťastie iná káva a elektromobily sú (častokrát) lahôdkou aj pre oči. Našli sme pre vás 3 elektromobily, ktoré môžete vidieť aj na našich cestách, no zďaleka nepatria medzi krásavcov. Pravdaže, ich majitelia majú zrejme iný názor.
Citroën C-Zero
Citroën C-Zero bol navrhnutý od základu ako elektromobil. Konštrukčne je zhodný s Peugeot iOn a Mitsubishi i-MiEV. Líši sa len niektorými detailmi, napríklad tuhosťou pruženia, úrovňou výbavy. Napríklad Mitsubishi mal 7″ LCD multimediálny systém, Citroën len rádio s Bluetooth.
Citroën C-Zero má motor s výkonom 47 kW a maximálnym krútiacim momentom 180 Nm. Poháňa ho lítium-iónové batérie s kapacitou 16 kWh. Pre ich nabitie stačí pripojiť napájací kábel do 220 V zásuvky, na 100 % sa nabije za 6 hodín. Maximálna rýchlosť je 130 km/h, dojazd od 60 do 135 km. V základnej výbave ESP, ABS, ESR a šesť airbagov.
Dacia Spring (2021)
Dlho sa čakalo, ako si s elektromobilitou poradí Dacia, ktoré je známa dobrý pomerom cena/výkon. Prvá generácia elektrického modelu Spring priniesla naozaj cenovo dostupný elektromobil, ale s viacerými obmedzeniami. Veľa veci sa však dalo odpustiť pri pohľade na cenovku. Tá v roku 2021 štartovala na sume 16 700 €.
Spring je vyslovene malé mestské vozidlo. Poháňa ho 33 kW motor s krútiacim momentom 125 Nm. Batéria disponovala v 1. generácií kapacitou 27,4 kWh a podporovala 7,4 kW pomalé a 30 kW nabíjanie. Maximálna rýchlosť je 125 km/h, výrobca udáva 305 km v mestskom cykle, resp. 230 km v kombinovanom (WLTP).
Nissan Leaf (2010)
Nissan Leaf sa začal vyrábať v roku 2010, doteraz prišiel na svet v dvoch generáciách. Označenie LEAF slúžilo ako základný názov pre ekologické, no cenovo dostupné rodinné auto. Aj preto bol k dispozícii len ako 5-dverový hatchback. Leaf bol predstavený 1. augusta 2009 ako prvé elektrické vozidlo na svete s nulovými emisiami na komerčnom trhu.
Dojazd Leafu pri plnom nabití sa zvyšoval z pôvodných 131 km na 408 km (WLTP). Elektromotor má výkon 80 kW. Na nabíjanie doma z bežnej zásuvky si musíte nájsť zhruba 8 hodín, rýchle nabíjanie na 80 % kapacity potrvá približne 30 minút.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.