Možno by ste si pomysleli, že pri dnešnom náraste cien vo všetkých segmentoch, nie je možné nájsť nové auto za menej ako 12 500 €. Nám sa podarilo v aktuálnych cenníkoch nájsť hneď tri.
Je nám jasné, že pre niekoho tieto vozidlá sú nákupné tašky, vreckové autá, ktoré je lepšie preskočiť ako obísť. Ale či sa im to páči alebo nie, malé autá stále brázdia po naších cestách. Dokonca sa stávajú opäť obľúbené a svoje uplatnenie nachádzajú hlavne vo veľkých mestách.
Netreba chodiť ďaleko, Francúzsko aj Taliansko sú štáty, kde tieto drobce majú dlhodobo zakorenenú praktickosť a nič im neuberá na popularite. Svoju úlohu celosvetovo zohrávajú v mladých rodinách, kde sú prevažne druhým autom do rodiny. I starší vodiči sa častejšie uchyľujú ku kúpe automobilov, ktoré vedia ľahšie zaparkovať, majú nižšiu spotrebu čo vzhľadom na výšku dôchodku aj u nás na Slovensku mnohí ocenia. Nevyužívajú sa pravidelné na dlhú jazdu a len ojedinele bývajú plne obsadené štyrmi pasažiermi.
Tipnete si, ktoré tri automobilky ponúkajú na našom trhu najlacnejšie autá?
Na treťom mieste sa umiestnila Kia…
Kia Picanto
Ak sa pozriete na tohto štýlového drobca, ktorý má elegantný exteriér vpredu s typickou mriežkou chladiča, nárazníkom a svetlometmi, dáte nám za pravdu, že je to malý pán elegán, ktorého si viete dožičiť v jednom z 8 farebných prevedení.
V najnižšej výbave Silver vám ponúkne protiblokovací systém ABS, elektronický stabilizačný systém ESC, asistenta pre rozjazd do kopca HAC, ISG (Start/Stop systém) a automatické zapínanie svetiel. Výkon 1,0 DPi motora je 49 kW (67 k), radíte 5-stupňovou manuálnou prevodovkou .
Hyundai i10
Hyundai i10 sme nedávno mali na dlhodobom teste, po meste na presuny bolo naozaj skvelé. S dĺžkou 3,67 metra a šírkou 1,68 metra sme sa zmestili všade, aj tam, kde iné vozidlá nedokázali zaparkovať, my sme sa vedeli vpichnúť medzi dve vozidlá. Hyundai i10 má priestranný interiér, ktorý búra mýty o nepohodlných malých autách. Nájdete dosť priestoru na nohy aj nad hlavou. Motor 1.0i s výkonom 49,3 kW (67 k) nás príjemne prekvapil kultivovanou a dynamickou jazdou.
Dacia Sandero
Značka Dacia, aj model Sandero sú dobre udomácnené na našom trhu a nie je raritou vidieť ich brázdiť po mestách ako i diaľniciach. Ak si zoberieme do úvahy cenu Sandera a pomerne slušnú priestrannosť, ktorá ani na zadných sedadlách nie je zlá, niet sa čomu diviť, že jeho predaje sú výborné. Opäť, ako aj pri Picante, či i10 dostanete v Sandere maximálny výkon 49 kW (67 k) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Toto sú to tri najlacnejšie vozidlá na Slovensku, ktoré v základnej výbave ponúkajú skoro to isté. Ak by ste si ich postavili vedľa seba, to čo zrejme rozhodne bude ich dizajn. Každému oku lahodí niečo iné. Musíme uznať, že ani drobci dnes nevypadajú zle a automobilkám sa darí držať krok a vyrábať dizajnovo zaujímavé kúsky.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.