Každý smartfón je prakticky na 100 % závislý od služieb operátora. Na Slovensku ich máme viacero, silnú trojku predstavuje oranžová, cyklámenová a modrá farba.
Mobilné telefóny tu máme už niekoľko desaťročí a tak zo spätného pohľadu tu nie je núdza ani o pomerne nezvyčajné služby.
Pozrite sa na dve bizarné služby, ktoré nás mali nalákať na využívanie služieb mobilného operátora.
Poplatok za prichádzajúce hovory v rámci Slovenska
Platené prichádzajúce hovory v rámci Slovenska sú z dnešného pohľadu niečo nevídané. V praveku mobilných služieb to však bolo trochu ináč, Euro Tel mal monopol, resp. vychádzal z monopolného postavenia a masívne investície do technológií muselo zaplatiť tých niekoľko tisíc používateľov. Na ilustráciu, koncom roku 1991 mal EuroTel 119 zákazníkov.
Neskôr, s príchodom GSM a roamingu bolo bežné, že ak ste v boli v zahraničí a niekto vám volal zo Slovenska, platili ste za prijatie hovoru. V tej dobe to však bolo bežné a poplatok si účtovali prakticky všetci operátori. Dnes to už v krajinách EÚ nie je, roaming je za domáce ceny. Za prijaté hovory a správy neplatíte nič navyše.
Neobmedzené volania – ale len v noci
Dnes je bežné mať aj v malom paušále neobmedzené volania. Je to najmä preto, že si dnes ľudia toľko nevolajú, veľa vecí totiž riešia cez sociálne siete, četovacie služby, teda cez internet. Kedysi to však bola najčastejšia forma komunikácie a operátori si ju dali patrične zaplatiť.
Vtedy nebolo nič divné ak ste, ako klient Orangeu, mali zaplatený program s neobmedzenými volaniami. Ale len cez deň, alebo naopak, večer a v noci – od 8.00 do 18.00, resp. od 18.00 do 8.00 h.
Išlo o špeciálne programy Deň a Večer. S paušálom Deň bolo možné telefonovať neobmedzene do siete Orange každý deň (vrátane sobôt a dní pracovného pokoja) v čase od 8.00 do 18.00 h až do výšky mesačného limitu 2 000 minút (za 590 Sk mesačne, neskôr znížené na 499 Sk). Program Večer to umožňoval opačne a za lepšiu cenu, 360 Sk.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.