Už tri týždne sužuje množstvo používateľov domácich kín s Blu-ray technológiou veľký problém. Ich zariadenia ostali z jedného dňa na druhý nefunkčné. Čo to zapríčinilo, aké je riešenie a čo na celú vec hovorí Samsung?
Niekoľko našich čitateľov nás upozornilo na problém s BD prehrávačmi a domácimi kinami od Samsungu. Celkovo ide zrejme až o 14 modelov, ktoré sa neustále reštartujú v slučke, mechaniky vydávajú čudné zvuky, alebo sa jednoducho nedajú zapnúť.
Spočiatku sa uvažovalo, že to zapríčinila zlá aktualizácia firmvéru, zdá sa však, že problém je niekde inde. Zrejme ide o neplatný SSL certifikát, kvôli ktorému sa prehrávače nemôžu pripojiť na servery Samsungu prostredníctvom protokolu HTTPS. Podobný problém riešil pred pár mesiacmi Microsoft, ktorý mal z ničoho nič nefunkčnú službu Teams.
Závažné problémy začali hlásiť tisícky používateľov z celého sveta ešte 19. júna. Nielen na Reddite a Twitteri, ale aj priamo na oficiálnych stránkach Samsungu. Porucha nie je rovnaká, líši sa v závislosti od modelu zariadenia. Najčastejším problémom je, keď sa Blu-ray prehrávače Samsungu zacyklujú do reštartovacej slučky ihneď po zapnutí.
V ďalších prípadoch je zaznamenané okamžité vypnutie po zapnutí prehrávača, ktorý nereaguje na príkazy, ani na stláčanie tlačidiel.
Aké je riešenie?
Samsung spočiatku neodpovedal na otázky smerujúce k vyriešeniu problému. Keď sme kontaktovali slovenskú pobočku Samsungu, dostali sme odpoveď, že sa nevedia vyjadriť, ale vraj o probléme vedia a pracujú na ňom. Po informácií, že pripravujeme článok, nám napokon prišlo do redakcie oficiálne stanovisko:
„Sme si vedomí záležitosťou so spúšťacou slučkou, ktorá sa objavila na niektorých Blu-ray prehrávačoch od Samsungu vyrobených v roku 2015. Príslušným zákazníkom ponúkame zadarmo opravu ich zariadení vo vybraných servisných strediskách, do ktorých je možné výrobok oi. zaslať aj poštou.
Žiadame zákazníkov, aby pre podrobnejšie inštrukcie kontaktovali našu zákaznícku linku telefonicky alebo cez WhatsApp na tel. čísle 800 726 786 v prípade ČR a 0800 726 786 v prípade SR.“
David Sahula, hovorca Samsung Electronics Czech and Slovak
Ak váš problém s Blu-ray prehrávačom stále pretrváva, neostáva vám teda nič iné, ako sa obrátiť priamo na Samsung a dať vaše zariadenie do opravy. Tá je, samozrejme, bezplatná.
Budeme radi, ak nám dáte v komentároch vedieť, či ste sa s podobným problémom stretli, resp. či sa vám ho podarilo vyriešiť.